La Comissió de Trànsit i Seguretat de la Circulació Viària estudiarà el setembre limitar l'accés a les carreteres i autopistes als vehicles pesants durant determinades hores del cap de setmana. Així ho anuncià ahir el delegat del Govern, Ramon Socias, després d'analitzar les xifres d'accidents mortals d'enguany.
El polític solleric ha detectat que una part dels vehicles implicats en els accidents de trànsit han estat camions amb remolc, amb cisternes, de fems o autobusos. Igualment, Socias va destacar que quatre dels turismes accidentats tenien més de 10 anys d'antiguitat, motiu pel qual creu que «s'ha de mirar les condicions dels nostres vehicles i les revisions de la ITV».
Tanmateix, al marge de la influència dels vehicles en els accidents, Socias va subratllar que el factor humà ha estat determinant en les morts produïdes a les carreteres i autopistes enguany.
«Dels 12 morts -explicà el delegat del Govern central-, sis no duien el cinturó de seguretat, i si l'haguessin duit possiblement haurien salvat la seva vida. Vuit persones més perderen la vida en un tram recte, per distracció, envair el carril contrari per avançar o per no respectar un senyal. I quatre morts tenien entre 25 i 40 anys, tram d'edat en què la principal causa de mort és l'accident de trànsit».
En aquest sentit, Socias recordà que ahir començà la campanya de Trànsit per evitar l'excés de velocitat, la qual a Balears vendrà acompanyada de la creació de 70 nous punts de radar a Mallorca, 11 a Menorca i 9 a les Pitiüses. El delegat del Govern va tenir temps per dir que «en trams tan curts com els nostres, no val la pena jugar-s'hi la vida per guanyar 4 o 5 minuts excedint la velocitat».