L'oposició culpa el pacte de deixar perdre places amb el nou geriàtric

El batle manté que l'única solució és enderrocar l'actual residència

TW
0


En un intens i acalorat debat que durà més de dues hores, tots els arguments en contra del projecte d'enderrocar i construir una nova residència d'ancians sobre els terrenys de l'actual que impulsa el pacte manacorí, no foren suficients perquè el govern (PP-AIPC) del batle Antoni Pastor fes marxa enrere i acceptàs la proposta dels partits de l'oposició de mantenir l'actual geriàtric i impulsar-ne la construcció d'un de nova planta. Tampoc la pressió dels treballadors de la llar d'ancians, que dilluns a vespre assistiren al ple, no impediren que el pacte segueixi endavant en la demolició de l'actual immoble que alberga els majors.

Tots els grups de l'oposició coincidiren a criticar que Manacor perdrà l'oportunitat de tenir 200 places de residència i es quedarà en només 72 places de gestió púbica; 48 seran gestionades per una empresa privada. Els treballadors, en la mateixa línia que l'oposició, carregaren contra el procés de «privatització de la residència que només es traduirà en una pèrdua de places pels residents. Manacor necessita com a mínim 200 noves places per absorbir una demanda de cada cop més creixent», digué un dels empleats del geriàtric.

La proposta d'ALM-UM, que comptà amb el suport del PSOE i del PSM, també rebutjà el procés de privatització de la futura residència i l'encariment dels preus dels nous residents que hauran de pagar el 75 per cent de la seva jubilació.

L'oposició també demanà pel futur dels treballadors de la residència. El batle, en aquest sentit, garantitzà que la nova concessionària que passarà a gestionar la residència absorbirà tot el personal. «En el BOIB sortiran detallats els noms i llinatges dels empleats», digué Pastor durant el ple.

La regidora Margalida Cortés (ALM-UM) retragué al batle que «volgués treure's la residència de damunt». Pastor contestà que «l'única cosa que vull és una residència digne pels residents i ara és infrahumana» i afegí, «segons un informe, s'han detectat més de 50 deficiències a l'actual residència, per la qual cosa, l'única solució és enderrocar-la i fer-la de bell nou», es defensà el primer edil.