Durant tres hores l'autopista d'Inca va registrar retencions i trànsit lent a conseqüència de la tragèdia. La gravetat de la col·lisió, amb dos vehicles, un camió i una furgoneta implicats, va obligar el subsector de Trànsit a desplegar un dispositiu especial. El carril cap a Palma va quedar tancat i mentre els equips d'emergència atenien les víctimes, el trànsit d'accés a l'autopista es desvià per la rotonda d'Inca. De fet, els vehicles eren desviats cap a la carretera vella perquè no se sumassin a les retencions quilomètriques que hi havia.
Un altre problema era el dels cotxes atrapats en el col·lapse. Per donar-los sortida, s'habilità un tros de mitjana, des d'on van fer la volta. Alguns conductors, que van passar més d'una hora atrapats, es van desesperar, i la centraleta de la Guàrdia Civil i de l'112 va rebre desenes de cridades.
Les grues van haver de treballar contrarellotge per retirar els ferros de la calçada i els ferits van ser traslladats als hospitals de Son Dureta, quatre d'ells, i a la clínica Juaneda, els altres dos. Un dels menors es queixava d'un fort dolor al costat esquerre i en les cervicals, però l'altre estava callat i sense molèsties aparents, fet que va inquietar els metges que el van atendre. Al Seat Alhambra dels sis alemanys van aparèixer maletes, per la qual cosa es creu que es dirigien a l'aeroport.
Així mateix, les retencions provocades obligaren els majoristes My Travel y Monarch a reprogramar uns vols cap a Anglaterra per a dues hores més tard davant la impossibilitat d'arribar d'hora a l'aeroport. Segons fonts de Son Sant Joan, els autobusos que traslladaven els passatgers d'uns vols amb destinació a Gatwick i Lutton, ambdós a Londres, estigueren retinguts durant molt de temps a l'autovia.