cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 18°
21°

La segona fase del Moll Vell podria executar-se amb doblers privats

L'Autoritat Portuària vol pal·liar el dèficit d'inversió pública a Palma

La segona fase de les obres d'ampliació del Moll de Palma es podrien fer en règim de concessió a una empresa privada. D'aquesta manera, l'Autoritat Portuària de les Balears -APB- pretén pal·liar les deficiències d'inversió pública al port de Palma a través de noves fórmules de participació econòmica. Especialment ara, quan s'acaben els fons de cohesió de la Unió Europea, la seva principal font de finançament.

L'APB té uns beneficis de 15 milions d'euros anuals, els quals li permeten escometre les diferents obres incloses en el Pla d'Inversions 2003-2007. Algunes, com les de la primera fase del Moll Vell, començaran a final d'any amb un pressupost de 17,5 milions. D'altra banda, el 2005 s'iniciaran les reformes del dic de Botafoc a Eivissa, valorades en 55 milions d'euros, i les d'ampliació de les explanades dels molls Comercials i de Ponent Nord a Palma, amb un pressupost de 28 milions.

Tot i que pendent de definició, la segona fase d'ampliació del Moll Vell -l'antic passeig de la Riba- preveu l'esbucament de tots els edifics, excepte el de l'actual seu de l'Autoritat Portuària, i l'obertura d'una nova superfície de 55.000 metres quadrats que podria aproximar el trànsit de creuers turístics a la ciutat.

El futur Pla director d'infraestructures dels ports de les Balears que s'aprovarà a final d'any contempla inversions per un valor superior als 1.000 milions d'euros. El president de l'APB, Joan Verger, alertà ahir de la necessitat de cercar noves vies de finançament o el pla «estarà comdemnat al fracàs». En aquest sentit, «el règim de concessió és una fórmula que ens permetria superar les actuals dificultats financeres i, al mateix temps, garantir les inversions futures», algunes tan ambicioses com el nou dic de l'oest.

Els experts afirmen que el port de Palma quedarà colapsat en set o vuit anys. El pla director haurà de definir, precisament, les necessitats del futur port de Palma, sobre un horitzó temporal d'uns vint anys a partir de la seva aprovació. Així, el nou dic de l'oest, pressupostat en mil milions, és a hores d'ara «una obra impossible».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.