algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 18°
24°

El nombre de pares que tria català a l'escola duplica els de castellà

El 66 per cent ha demanat més ensenyament en la llengua pròpia

Les xifres de la Conselleria d'Educació són clares: 164 pares han exercit el dret d'elecció de la llengua del seu fill i d'aquests 108 (un 66%) han sol·licitat fer més ensenyament en català, mentre que 56 pares (un 34%) han demanat fer-ne més en castellà. Així ho va explicar el director general d'Administració i Inspecció de la Conselleria, Jaume Joan, qui explicà que «al programa hi participen onze centres, nou situats a Palma i dos d'Eivissa perquè els pares d'alumnes de 3 anys puguin decidir si volen més hores de català o castellà, sempre respectant el límit del 50% d'hores de català».

Aquests centres tenen un total de 382 alumnes de 3 anys matriculats i el 57% del pares no han sol·licitat cap canvi en el model lingüístic establert pel projecte que té el centre». Dels 11 centres participants, 7 són públics amb 206 alumnes de 3 anys, dels quals 91, un 44%, participen en el programa.Els 4 restants són centres concertats amb 176 nins de 3 anys matriculats, dels quals 73, un 41%, participen en el programa pilot.

Dels 91 pares de nins que assisteixen a classe a centres públics 51 han demanat fer més ensenyament en castellà i 40 han sol·licitat rebre més ensenyament en català. Mentre que els 73 centres concertats sols 5 han demanat més hores de castellà i 68 han demanat més hores d'ensenyament de català. Dels 11 centres que formen part del programa pilot d'elecció de la llengua d'aprenentatge en el primer ensenyament, 6 centres han optat pel català i 5 pel castellà.

Jaume Joan assegurà que «aquest programa pilot pretén una major participació de les famílies dins el model educatiu i permet l'exercici del dret de llibertat individual de triar l'idioma per part dels pares en el qual els seus fills rebran el seu primer ensenyament».

El director general explicà que «el Pla està obert i sotmès a una evolució i seguiment continuat per part dels professors, tutors, equips directius dels centres i per part de tècnics d'inspecció de la conselleria». A més assegurà que des de la conselleria estan oberts a tot tipus de suggeriments i aportacions que els mestres i responsables de les escoles puguin aportar per al bon funcionament del programa.

Des de la conselleria ja s'han duit a terme dues reunions amb mestres i directors de centres i han posat en marxa una pàgina web perquè els professors posin en comú les problemàtiques que trobin durant la seva feina dins del programa.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.