El Ministeri de Foment revisarà la declaració d'Obligacions de Servei Públic dels vols interilles i ampliarà aquesta condició a algunes rutes entre les Balears i la Península. Aquesta actuació es traduirà en millores de freqüències, increments de nombre de places i, el que és més important, l'establiment d'un preu màxim en aquells itineraris on no hi hagi prou competència entre les diferents companyies.
Així ho va anunciar ahir el diputat del PSIB Francesc Antich, durant una roda de premsa on presentà una proposició no de llei del seu grup al Congrés. La iniciativa insta el Govern central a du a terme les revisions anteriorment esmentades i a aplicar als ciutadans de les Illes Balears, Canàries i Ceuta i Melilla un increment progressiu de la subvenció de les tarifes aèries i marítimes. La progressió prevista, segons reiterà Antich, és la següent: 38 per cent de descompte al 2005; 45 per cent al 2006 i 50 per cent al 2007.
En referència al vot en contra dels representants del PSOE al Consell Insular de Mallorca a la proposta del PP perquè el Govern balear avançi el 50 per cent de descompte ja al 2005, Antich ho justificà pel fet que la iniciativa «conservadora» també proposava la declaració de servei públic de totes las rutes entre l'Arxipèlag i la Península.
El secretari general del PSIB advertí que aquesta qüestió havia d'analitzarse «amb tranquil·litat» ja que, perquè pot passar que, si «és possible que s'aconsegueixi el resultat contrari al que es vol obtenir. En aquest sentit comentà que només han de declarar-se d'obligació de servei públic aquelles rutes on ni la competència ni els serveis siguin suficients».
Antich explicà que els vols que afecten Menorca i Eivissa tenen «una necessitat urgent de rebre els beneficis d'aquesta declaració, ja que els ciutadans d'aquestes illes no tenen assegurades les condicions necessàries per garantir un bon servei». A continuació matisà que certes rutes entre Mallorca amb la Península no precisen de l'esmentada declaració.