algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 16°
17°

Les grans cadenes hoteleres admeten una caiguda de la rendibilitat a Balears

La reconversió del model turístic centra la convenció d'agents de viatges estatals

Alts directius de les principals cadenes hoteleres de les Balears -Sol Meliá i Riu- coincidiren a afirmar que la rendibilitat de les empreses i la despesa turística «han caigut enguany lleugerament respecte el 2003». Així, es manté la tendència a la baixa registrada en els tres darrers anys per les «contínues ofertes i la pèrdua de poder adquisitiu del turista».

El conseller de Turisme, Joan Flaquer, inaugurà ahir les sessions de treball del III congrés de la Cúpula Associativa de les Agències de Viatges Espanyoles -Caave- que es feren al centre de convencions del Gran Meliá Victòria. El vicepresident de Sol Meliá, Sebastià Escarrer, i la consellera delegada de Riu Hotels, Carme Riu, analitzaren junts la situació del turisme receptiu. Ambdós directius reclamaren la necessitat de «frenar el creixement i reconvertir l'oferta de baixa qualitat, per frenar les pèrdues registrades en els seus negocis i competir amb millors condicions amb les noves destinacions de la Mediterrània.

Les grans cadenes hoteleres espanyoles observen amb preocupació «la pèrdua de lideratge de totes les destinacions, les debilitats dels mercats emissors tradicionals i la fortalesa del turisme estatal», que ha registat un increment del 40% a les Balears en els darrers tres anys. «Qualitat en el producte, el servei i l'entorn, amb una fidelització del client» es plantejaren com elements claus per garantir l'èxit. El 70% dels visitants estrangers són repetidors.

El vicepresident de Sol Meliá, Sebastià Escarrer, assenyalà que prop de la meitat de les places d'allotjament turístic de les Illes corresponen a l'oferta al·legal o no reglada. L'alt directiu denuncià novament «el creixement exponencial» del turisme residencial, una oferta que «debilita l'hotelera, no genera llocs de feina, cerca la rendibilitat a curt termini, no garanteix ni la qualitat ni la higiene, i a més danya la imatge de la nostra destinació».

D'altra banda, Escarrer sol·licità «reduir i millorar» l'oferta complementària per combatre la profileració del 'tot inclòs', tot i que tant ell com Carme Riu ho defensaren «perquè és una exigència del mercat». Quant a l'interrogant sobre la crisi del model de sol i platja, el president de Caave, Jesús Martínez Millàn, apuntà cap a una «crisi del model de comercialització i de producte» i recriminà els hotelers per no haver-se sabut adaptar al nou model.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.