Tres centres d'atenció primària que tenen com a hospital de referència Son Dureta han començat a fer feina amb un nou pla pilot de consultes entre els mateixos metges i els especialistes. Els metges empraran la xarxa d'intranet de l'hospital, que permetrà fer feina via correu electrònic. Segons va explicar ahir el subdirector mèdic de Son Dureta, Lucio Pallarés, «es tracta d'un pla pilot per posar en contacte els metges dels centres de salut i els especialistes, evitant consultes que es poden resoldre amb rapidesa si feim servir les noves tecnologies».
D'aquesta manera es pretén que s'estalviï un nombre considerable de consultes als especialistes. El pacient serà el que en surti beneficiat. Aquesta nova eina permetrà als metges dels dos nivells de la sanitat veure l'historial d'un pacient o realitzar consultes sobre proves que ja li han practicat, i evitar que aquestes es repeteixin. Els especialistes que participaran en aquest pla seran els metges de respiratori, digestiu, neurologia i medicina interna de Son Dureta.
Les previsions dels responsables de sanitat és que els 17 centres d'atenció primària que tenen a Son Dureta com a hospital de referència estiguin connectats a la xarxa informàtica a finals del 2005, encara que ja estan emprant aquest nou sistema els centres de salut de Son Pizà, Arquitecte Bennàsser i el de Son Serra. Aquestes declaracions es varen fer durant la presentació de la I Jornada de Coordinació assistencial entre el sector d'atenció primària i els especialistes de Son Dureta. El gerent de l'hospital, Carles Ricci, assenyalà que «l'objectiu principal de la jornada és potenciar la coordinació entre els dos nivells assistencials, l'atenció primària i l'atenció especialitzada, que actualment no és prou bo».
EL director d'Atenció Primària de Balears, Vicençs Joan, explicà que «l'hospital i atenció primària són dos mons diferents, cadascun amb la seva problemàtica, però desconeguda per l'altra part. Hem de canviar perquè ens hem assabentat que la comunicació i coordinació és primordial a la nostra feina». Els dos sectors han posat en comú els problemes que es troben en el dia a dia de la feina. Els responsables de la jornada esperen, a més, que hagi servit perquè sorgeixin eines i línies de treball.