algo de nubes
  • Màx: 28°
  • Mín: 22°
24°

TUI demana als hotelers de Balears que abaixin preus i millorin qualitat

Avisa que competidors com Turquia o Tunísia posen en perill el lideratge illenc

83052

Frenzel (segon per la dreta), conversa amb el director general de Promoció, Eduard Gamero.

El president de TUI, Michael Frenzel, deixà ahir a Palma un missatge ben clar als hotelers de les Balears: «Mantenir o abaixar preus amb la mateixa o millor qualitat de servei». El màxim representant del major grup turístic mundial alertà que, si no se segueix aquest consell, «altres destinacions de la Mediterrània -com Turquia, Grècia i Tunísia- posaran en greu perill el lideratge turístic de les Illes Balears».

La resposta del Govern arribà de la mà del conseller de Turisme, Joan Flaquer, qui encoratjà el sector a «fer una aposta decidida per la qualitat» i advertí al touroperador alemany que «la distinció de les Balears no pot ser mai més el preu». El responsable autonòmic explicà que «aquest camí de la diferenciació a través de la qualitat i la segmentació de l'oferta és el nostre objectiu».

El principal touroperador europeu i proveïdor més important de turisme alemany a les Balears, TUI AG, reuní ahir al palau de congressos del Poble Espanyol més de 400 representants del sector hoteler de les Illes per oferir-los un avançament d'allò que seran la política del consorci i la seva gestió del negoci turístic a l'Estat. A tots ells, Frenzel reclamà «disciplina de preus, diferenciació del producte hoteler i més oferta del tot inclòs», mentre que a l'Administració li demanà més inversió en infraestructures, promoció i medi ambient».

A l'acte hi assistiren, a més del conseller Flaquer, el director general de Promoció Turística, Eduard Gamero, i el director de l'Ibatur, Juan Carlos Alía. Tots ells hagueren d'escoltar les advertències i retrets del touroperador alemany. En aquest sentit, el director de TUI per Europa Occidental, Eric Debry, argumentà que una de les queixes més reiterades dels clients fan referència a «la relació qüestionable qualitat/preu, l'encariment de l'oferta complementària, la insuficient promoció turística o una oferta cultural limitada».

Les previsions de TUI per a aquesta temporada alta a les Balears manifesten la recuperació del mercat alemany, amb un creixement del 8%. Quant al britànic -afectat per l'apreciació de l'euro un 13% respecte de la lliura i amb una recessió del 20% a les reserves-, ni el president de TUI AG ni el conseller de Turisme no s'atreviren a pronosticar el futur d'aquest mercat. «No tenim cap bolla de vidre per fer prediccions», respongueren alhora Frenzel i Flaquer. Tot i així, ambdós manifestaren la seva esperança a mantenir les xifres del 2003.

Tot i això, el que més preocupa el majorista alemany és «el desafiament» d'altres mercats més competitius en preus que el nostre. El director de TUI per Europa Central (Alemanya, Àustria i Suïssa), Volker Böttcher, advertí que «mentre les vendes d'Egipte (+127%), Turquia (+33%) i Tunísia (+28%) registren a Alemanya creixements espectaculars, les de Balears tan sols augmenten un 8%».

Böttcher vinculà aquest fet als efectes de l'11-S i a la crisi alemanya, però sobretot als «alts preus hotelers, a l'encariment de l'oferta complementària i a un excés de l'oferta hotelera poc diferenciada a les Balears». Per aquestes causes, TUI ha perdut un 19% de les vendes a les Balears des de 1999.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.