El GOB prepara una acte «animat» i «reivindicatiu» per al 14 de febrer

La manifestació contra la destrucció a l'Illa recorrerà el centre de Palma

TW
0

La manifestació que enllesteix per al dia 14 de febrer el grup conservacionista GOB i altres plataformes que s'han format per oposar-se a les autovies i al segon cinturó de Palma, serà «reivindicativa» i «animada», segons va avançar ahir el portaveu del GOB, Miquel Àngel March.

March va presentar junt al president de l'entitat, Macià Blázquez, i d'altres activistes ecologistes els mitjans informatius que s'han editat per a l'ocasió. Concretament, aquests consisteixen en uns cartells i uns adhesius que fan referència al dia dels enamorats, que coincideix amb la mobilització. A més, l'entitat també va presentar una pàgina web en la qual s'informa de la convocatòria i dels seus objectius i que està allotjada a http://www.estimamallorca.org

D'altra banda, March va concretar l'itinerari de la manifestació, que sortirà cap a les 18.00 h de la plaça d'Espanya i prosseguirà pel carrer dels Oms, la Rambla dels Ducs de Palma, el carrer de la Unió, la plaça de Joan Carles I, el passeig del Born, la plaça de la Reina, el carrer del Conqueridor, el carrer del Palau Reial, Cort, la plaça de Colom i acabarà en la plaça Major.

El portaveu del GOB va subratllar que «és més necessari que mai sortir al carrer» per rebutjar els projectes d'autovies, del segon cinturó i de l'ampliació de l'aeroport que preparen els executius insular, balear i estatal. De fet, March confessa que «pensam que hi haurà molta gent i esperam que sigui una manifestació exitosa», com varen ser altres de lligades a temes mediambientals convocades pel GOB durant els anys vuitanta i noranta.

Pel que fa a l'amenització de la diada reivindicativa, Miquel Àngel March va explicar que «hi haurà música, performance i animació» durant la mobilització. Finalment, va afirmar que encara no s'ha concretat el contingut del manifest.

Pel que fa a la possibilitat que durant la manifestació hi hagi altres reivindicacions que estan al dia, com les que fan referència al tema lingüístic, el portaveu del GOB va comentar que «la manifestació es farà d'una manera espontània i natural. Segurament, se sumaran altres reivindicacions. Ara, no és una manifestació per la llengua, que crec que s'hauria de fer, sinó per la defensa del medi ambient». Tampoc no està decidit, encara, si s'hi farà cap referència al primer aniversari de la major manifestació de la història de Mallorca, la que el 15 de febrer del 2003 reuní més de 50.000 persones contra la guerra.