La tercera edat de Can Picafort acaba amb les seves diferències

TW
0

E.B.Santa Margalida.
La tercera edat de Can Picafort ha deixat de banda les seves diferències per crear una única associació en el nucli urbà, donant lloc d'aquesta manera a la primera associació de gent gran de l'Illa nascuda de la fusió de dues ja existents. Després de diversos mesos de negociacions, a finals del 2003 l'Associació Gent Major de Can Picafort i l'Associació Nostra Senyora de l'Assumpció (que va sorgir d'una escissió de la primera fa 15 anys) varen quedar dissoltes. Ajuntament, Govern balear i gent gran tancaren un acord per tal de redactar els nous estatuts i convocar eleccions tot d'una.

Els presidents de les dues associacions que varen ser dissoltes, Antònia Salomera i Pere Gayà, repetien candidatures sabent que aquesta vegada només quedaria un lloc vacant en la presidència i que el segon hauria de ser vicepresident. Finalment, amb 148 vots en comptes dels 104 que va obtenir Gayà, Antònia Salomera, fins aquell moment presidenta de l'Associació Gent Major de Can Picafort, va ser elegida presidenta de la nova agrupació, Gent Gran de Can Picafort.

Pere Gayà n'és el vicepresident i set membres de cada una de les antigues associacions passen a formar part de la nova junta directiva. Dels nous estatuts destaca la circumstància que tan sols els majors de 60 anys empadronats en el municipi poden ser socis de la Gent Gran; els cònjuges menors d'aquesta edat són considerats socis protectors i no tenen dret a vot. Els membres de la nova associació ja varen celebrar junts la Nit de Cap d'Any.