El desdoblament de la carretera de Manacor just rep 60 al·legacions

El Consell preveu canvis puntuals per donar resposta als afectats

TW
0

Prop de 60 al·legacions han presentat els particulars afectats pel projecte de desdoblament de la carretera de Manacor, que ha superat ja la fase d'informació pública. El Consell de Mallorca, responsable de l'actuació, no descarta modificacions del projecte, que en cap cas no serien substancials, i preveu treure'l a concurs a finals d'aquest mes per tal que les obres puguin començar el maig.

En aquest sentit, va posar l'exemple d'una edificació que, segons les previsions inicials, resultava perjudicada pel camí de serveis i que ara s'evitarà amb un canvi puntual en el traçat. Segons el Consell, aproximadament 500 propietaris es veuran afectats per les expropiacions de la primera fase del projecte, que va des de la punta de Son Gual fins a Montuïri: uns 130 de Palma, més de 300 d'Algaida i uns 140 de Montuïri. Les variants de Son Ferriol i sa Casa Blanca les executarà el Govern amb finançament de l'Estat.

El director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, va confirmar que s'han presentat «molt poques» al·legacions al desdoblament, totes han estat formulades per particulars afectats i no se n'ha detectada cap de tipus «polític». Segons el responsable, la majoria fan referència als camins de serveis, que no estaven inclosos en la proposta feta pel Pacte l'anterior legislatura i que ara s'ha modificat, i només molt poques es refereixen al «tronc» de la carretera.

Aguiar va avançar que l'equip redactor està treballant ara en l'anàlisi de les queixes per donar resposta als particulars i adaptar el projecte a aquestes si és possible. El director insular no preveu modificacions substancials del traçat, però sí que se'n podrien canviar altres aspectes.

Un cop superat el període d'informació pública -va acabar el 9 de gener- i s'hagi donat resposta a les al·legacions, el Consell podria treure a concurs el projecte a finals d'aquest mes per tal que el maig, com a molt aviat, es puguin iniciar les obres. Si es compleixen les previsions, el primer tram s'acabaria a finals del 2006 i se'n podria iniciar la segona fase -des de Montuïri fins a Manacor- el 2007.

El projecte de desdoblament de la carretera de Manacor costarà 90 milions d'euros -50 s'invertiran en la primera fase-, respecta el traçat actual però modifica parcialment la proposta que havia fet el Pacte, ja que substitueix rotondes -només en deixa cinc- per enllaços a diferent nivell i el carril bici per un de serveis, més ampli, que permeti el trànsit de maquinària agrícola.