Les denúncies per fraus comesos a través d'internet pràcticament s'han duplicat respecte de l'any anterior. Així, enguany, segons dades de la Conselleria de Salut i Consum, fins al mes de novembre s'han presentat 82 denúncies, mentre que l'any 2002 només se'n presentaren 42. El gros principal de les reclamacions fetes a les oficines de Consum són relacionades amb les anomenades «línies 906», seguides de les avaries, deficiències a les instal·lacions, ofertes o contractes.
Aquestes dades, tot i que no són gaire elevades, demostren que la xarxa i en general les noves tecnologies s'han convertit en una eina mitjançant la qual es poden dur a terme els delictes convencionals però d'una manera més ràpida i extensa.
Precisament la gran carta a favor dels «ciberdelinqüents» no és més que el buit legal sumat al desconeixement encara predominant entre els usuaris.
Conscients de les dificultats que suposa enfrontar-se a aquests delictes informàtics, la Federació Palmesana d'Associacions i Entitats Ciutadanes (Fepae) ha programat tot un seguit de tallers i xerrades per tal d'informar els consumidors i usuaris de les precaucions que s'han de prendre i de les eines que tenen al seu abast per fer front a aquests fraus.
Miquel Piñol i Manu López, juntament amb la presidenta de la Federació, Soledad Sarabia, han creat una comissió a través de la qual es pretén fer arribar el màxim d'informació als usuaris, a més d'oferir assessorament legal a les persones que ho desitgin de manera gratuïta. Des de la Fepae expliquen que «moltes vegades la gent no denuncia per vergonya i per tots els tabús que hi ha entorn d'internet. El que han de saber és que des de Fepae es respectarà al màxim la confidencialitat».
Una de les grans preocupacions de la federació és l'accés a la xarxa dels infants i joves, que «molts pics entren a pàgines amb continguts inapropiats per a la seva edat sense saber-ho i després arriben factures desorbitades als pares».
A més, segons els membres de la comissió de noves tecnologies, aquesta tan sols és una de les moltes línies d'actuació que es volen emprendre en aquesta nova etapa associativa i volen recordar així mateix que la Fepae «està inscrita a la Conselleria de Salut i Consum com a associació de consumidors amb el número nou».