algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 13°
14°

Platja de Palma vol implicar els touroperadors en el procés de reconversió turística de la zona

L'associació d'hotelers cerca «crear il·lusió» al voltant d'aquest projecte de millora ambiental

Els hotelers de la Platja de Palma volen implicar els touroperadors en el procés de reconversió de la zona. Es tracta de «crear il·lusió» entre els principals agents del sector al voltant d'un ambiciós pla que preveu la millora de la qualitat turística, ambiental i urbanística del que va ser «destinació pionera del turisme de masses» a Mallorca.

A partir de gener, l'Associació Hotelera de la Platja de Palma ha previst diverses reunions amb agents de viatge i touroperadors per tal de donar-los a conèixer el projecte de reconversió. «Estam en fase de recopilació de dades, però pensam que els mateixos que van ajudar a fer els hotels de l'Arenal han d'ajudar ara en el procés de remodelació», digué Jordi Cabrer, president de l'Associació Hotelera.

A finals de novembre, Govern, Executiu central i ajuntaments de Palma i Llucmajor donaren a conèixer el d'intervenció integral de la Platja de Palma. Tot i que les administracions implicades expressaren que es tractava d'un avantprojecte amb el qual «volem informar la ciutadania del concepte i la filosofia del que pretenem fer» i, per tant, no gosaren fixar pressuposts ni terminis. Tècnics i agents socials calcularen que serien necessaris 15 anys d'obres i uns 1.000 milions d'euros per executar-lo.

Els hotelers de la Platja de Palma són conscients de la importància d'aquest projecte, per la qual cosa «és important conèixer l'opinió d'aquells que són els nostres proveïdors de clients», digué Jordi Cabrer. Al cap i a la fi, «si fa 40 anys ells van ser els grans portagonistes en el nostre procés d'expansió, també és just que ara participin en la reconversió de la zona», afegí el president de l'Associació Hotelera de la Platja de Palma.

Hotelers, agents de viatge i touroperadors tindran una important trobada a Palma abans de la fira turística de Berlín, la ITB, el proper mes de març. «Hi esperam poder oferir les línies mestres del pla i debatre-les amb ells», digué Cabrer, qui afegí que «hem de començar a crear il·lusió al voltant d'un projecte decisiu per a l'indret».

D'altra banda, l'Associació Hotelera de la Platja de Palma ha començat a recopilar dades sobre les mancances que pateix aquest lloc i que seran entregades als representants municipals de Palma i Llucmajor. Jordi Carber assegurà que «en un horabaixa hem detectat 70 punts on els ajuntaments han d'intervenir si volem iniciar la temporada en condicions».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.