algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:

La nova variant de Son Ferriol i sa Casa Blanca ocuparà 33 hectàrees

El projecte afecta terrenys de 86 propietaris i es licitarà per febrer

J. TORRES. Palma.
Les expropiacions de la variant de Son Ferriol i sa Casa Blanca, a Palma, afectaran 33 hectàrees i 86 propietaris. El pla, que aquesta setmana ha superat la fase d'informació pública, té un pressupost de 20,7 milions d'euros i el Govern el preveu licitar el primer trimestre de l'any vinent, possiblement per febrer.

Segons es desprèn de la informació pública del projecte, la nova carretera afectarà 329.592 metres quadrats de terrenys que pertanyen a 86 propietaris del terme municipal de Palma.

A l'àrea que s'haurà d'ocupar s'hi troben quatre molins, dos habitatges, una nau industrial de 400 metres quadrats, un magatzem, tres casetes, dos porxos, dos safareigs, dos hivernacles, un estable i fins i tot una pista de tennis.

Segons la relació d'afectacions, que s'ha publicat fa poc, la majoria de terrenys que s'hauran d'ocupar amb motiu de la carretera nova tenen la qualificació de rústics i el tipus de cultiu hi és, en general, de reguiu. A pesar de tot, la relació d'expropiacions es podria veure modificada a través de l'acceptació de les al·legacions -els particulars n'han formulades 190- o en les negociacions que el Govern obrirà després amb els propietaris afectats.

Aquesta obra suposa la continuació del desdoblament de la carreterea C-715 (Palma-Manacor) ara executada fins a Son Ferriol i que el punt final de la qual serà es Control. La variant de Son Ferriol i sa Casa Blanca serà, de fet, un tram més del desdoblament de la via de Manacor, que s'iniciarà pròpiament en es Control.

A diferència d'aquest projecte, que executarà el Consell de Mallorca a partir de l'any vinent, la variant és responsabilitat del Govern i serà finançada pel Ministeri de Foment a través del Conveni de carreteres. «És la nostra aportació al desdoblament», ha repetit en diverses ocasions la consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer.

El pla del Govern, que costarà 20,7 milions d'euros, pretén treure el trànsit dels nuclis urbans de Son Ferriol i sa Casablanca a través d'una via desdoblada que emprarà un traçat nou. En total, la longitud de l'obra serà de 6'5 quilòmetres i s'habilitaran dues calçades amb dos carrils cada una de 3,5 metres. La vorera exterior tindrà 3'5 metres i la interior en tindrà un més. La velocitat màxima serà de 80 quilòmetres per hora.

De manera paral·lela a la rotonda actual de Son Llàtzer, se'n construirà una altra de manera que es garanteixi l'accés a tots els vials adjacents. La rotonda nova connectarà amb la variant en direcció a Manacor. El projecte encara en preveu una altra, més endavant, que permetrà la connexió amb el segon cinturó i aquest, al seu torn, amb la carretera de Manacor.

Per altra banda, es crearan passos inferiors per accedir al camí de Bateries, al de Son Banya, al de Muntanya i al de can Menut.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.