El principal grup turístic europeu i alemany TUI-AG anuncia una alça superior al cinc per cent del turisme alemany a les Balears en la temporada del 2004, segons assenyalà ahir a Chiclana el president de TUI-Alemanya, Volker Böttcher en la presentació del programa d'estiu de la TUI del pròxim any. Böttcher explicà aquest augment per la recuperació econòmica al seu país i per l'estratègia adoptada per touroperadors i hotelers de les Illes d'abaixar els preus, que en el cas de Balears ha estat superior al deu per cent.
«Els baixos preus que imperaran a l'estiu del 2004, són possibles gràcies a les mesures internes adoptades per a la reducció de costs, les concessions en els preus per part dels hotelers i els avantatges pels tipus de canvi. TUI té la intenció de frenar la tendència de les reserves i ofertes d'últim moment, i per això s'ha reduït un 20 per cent l'oferta hotelera a les Illes, no així la capacitat de llits, i un cinc per cent en les quotes aèries. Es redueixen els preus de catàleg i s'incentiva al màxim tot allò referent a les ofertes per reserva anticipada», puntualitzà Volker Böttcher.
Mallorca, en aquest sentit, serà la destinació que més es vegi beneficiada per aquest canvi en matèria de comercialització. Així, el president de TUI-Alemanya afirmà que «la desaparició de l'ecotaxa, la baixada de preus i l'augment de la qualitat hotelera incidirà positivament en un increment del turisme alemany, al qual estam tots els majoristes d'acord per tornar a les xifres d'anys passats al volum de passatgers i turistes cap a Mallorca. No es repetiran les gangues i descomptes d'aquest estiu, tot això gràcies a la posició que han adoptat els hotelers de les Illes a abaixar els preus per a la contractació».
El grup TUI, en aquest sentit, preveu que l'estiu pròxim durà a les Balears entre 50.000 i 70.000 turistes alemanys més. Tots som conscients que s'ha de vendre el producte Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera a preu de fullet i no a base d'ofertes. Estam convençuts que en el termini de menys de dos anys haurem aconseguit col·locar de nou Mallorca en el lideratge que li correspon».
Böttcher, igual com el responsable de producte de TUI, Sören Hartmann, assenyalaren que Mallorca, malgrat el descens acumulat del turisme alemany, ha estat aquest estiu el guanyador.