algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 18°
19°

Turisme apel·la a la «dignitat» dels empresaris per afrontar la qualitat

Un ambiciós pla ha de millorar l'entorn, el producte i el servei

La Conselleria de Turisme apel·la a la «dignitat» dels empresaris per poder fer front al repte de futur per a la millora de la qualitat en l'entorn, el producte i el servei. «El que no ens pot passar és que les administracions facem inversions multimilionàries i els empresaris no facin els seu deures», afirmà el director general d'Ordenació i Planificació Turística, Josep Aloy. Turisme ultima el pla de qualitat, l'èxit del qual dependrà en bona mesura del «compromís de tots a participar d'un mateix sistema».

Aquesta setmana, l'equip del conseller Joan Flaquer tancarà la ronda de visites a les zones turístiques de Balears. Una sèrie de reunions amb les quals Turisme ha pogut conèixer de primera mà les necessitats d'aquestes zones, avaluar de manera directa el seu estat i fer-ne una diagnosi. A la vegada, Flaquer i el seu equip han aconseguit vincular municipis, associacions hoteleres i de comerciants en el gran repte de dissenyar un gran pla d'excel·lència turística per a tot Balears i, a la vegada, capaç d'atendre les especificitats de cada zona.

El pla de qualitat que han començat a redactar els tècnics de la Conselleria de Turisme és un ambiciós projecte de millora de l'entorn, del producte i del servei. Un programa d'accions que s'elabora a partir de les necessitats expressades pel sector. La neteja del litoral i de les zones urbanes, la modernització de l'allotjament turístic i de l'oferta complementària, a més de la potenciació de la formació professional i l'impuls de la Innovació i el Desenvolupament en el món turístic són algunes de les directrius que marca el Pla.

Conscient de la dificultat de fer una bona promoció si no es disposa d'un entorn de qualitat, Josep Aloy aposta per «una excel·lència global» i exigeix el compromís general de tot el sector a «sotmetre's a un mateix criteri».

La Conselleria de Turisme té previst formar inspectors en matèria de qualitat, els quals faran un seguiment permanent a cada zona.

Millora total
El turista estranger és molt fidel al seu lloc de vacances. La satisfacció és, en aquest sentit, un element important a l'hora de repetir destinació. Fins ara, la massificació, la inseguretat i la neteja han estat els factors més criticats pel turista. Fins i tot, més que l'encariment de preus. És, per tant, indispensable una aposta per la «qualitat total».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.