nubes dispersas
  • Màx: 17.58°
  • Mín: 8.69°
17°

«Aprendre música ajuda Inés a desenvolupar capacitats i viure millor amb síndrome de Down»

El Govern acorda amb la Universitat integrar aquests alumnes especials dins els cursos del Conservatori

La primera edició del Programa de Formació Musical per a Infants amb la síndrome de Down que s'ha duit a terme al Conservatori de Música i Dansa de Palma ha conclòs amb èxit, segons els representants de les institucions que el patrocinen, els seus impulsors i els pares i professors dels nins i nines que han explorat les seves capacitats musicals. De fet, María Àngeles, mare d'Inés, assegura que «aprendre música ha ajudat bastant la nina, reforça tota la resta, ja va a natació i tot, i té una agenda molt atapeïda que l'estimula molt». Inés és un dels quatre casos que de gener ençà s'ha viscut al Conservatori de Música de Palma. A més d'ella, que té tres anys i mig, també Ana Mari i Carme, ambdues de set anys, i Marc han après les primeres notes d'aquest llenguatge universal.

María Àngeles explica que «el curs li ha encantat. Una vegada no va voler sortir de la classe i va quedar amb el grup següent. Ha après molt, ja està tocant l'escala del do al sol. Ha evolucionat moltíssim, escolta la música d'una altra manera i fins i tot coordina millor els moviments i camina millor, té més capacitat de comunicació i més vocabulari».

Maria Àngeles afegeix, en nom també del seu home, Antoni, que «per la nostra part hi hem posat molta il·lusió i hem fet un gran esforç, però ha valgut la pena. A ca nostra ja té un piano i un tambor, i li agrada més la música o que li llegeixin un llibre que no la tele. Per mi s'ha fet realitat un somni. Abans que es fes el curs jo ja havia demanat al Conservatori si hi havia cap activitat per a infants amb síndrome de Down perquè ja havia notat que a Inés li agradava la música».

Finalment, la mare d'Inés no vol acabar el seu testimoni sense dir que «a la professora, Margalida Palou, li hem de posar un deu. Té una gran sensibilitat, molta il·lusió». Precisament Palou assegura que l'«experiència ha estat molt positiva, els infants vénen corrent pel passadís. Alguns no xerren gaire, però tanmateix han après les notes». Palou desitja que «en el futur hi hagi més alumnes». Pel seu costat, la psicopedagoga Begoña de la Iglesia afegeix que «hem après a tractar-los com alumnes, són diferents però són persones».

Palou i De la Iglesia feien aquests comentaris davant el conseller d'Educació i Cultura, Damià Pons, i el rector de la UIB, Avel·lí Blasco, que firmaren ahir un conveni perquè es continuï desenvolupant aquest projecte al Conservatori al curs 2003-2004. Pons declarà que el projecte «té una gran importància perquè qualsevol ciutadà pot ser protagonista de la potenciació de les seves capacitats». Blasco es va mostrar satisfet que «la Universitat s'ocupi de diferents sectors» i que aquests alumnes «puguin gaudir d'aquesta formació cultural» gràcies al Grup de Recerca Escola Inclusiva i Diversitat, adscrit a l'Institut de Ciències de l'Educació de la UIB.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.