Moren dos sergents de l'Aire en caure un hidro a Pollença

Un capità i una tinent que també volaven al Canadair sinistrat varen resultar ferits

La coa semienfonsada de l'avió era visible des de la costa

TW
0

J.J./ E.B. Palma.
José Ramón Fábrega Salas i Manuel Fernández Carrascosa, dos sergents de l'Exèrcit de l'Aire de 33 i 32 anys respectivament, moriren ahir dematí en estavellar-se contra el mar l'hidroavió amb el qual sobrevolaven el Port de Pollença. L'aparell estava pilotat pel capità Enrique José H.L., de 33 anys, i la tinent María Ester I.G., de 27. Per causes que es desconeixen, es va perdre el control de la nau i aquesta va caure en picat a l'aigua, a una gran velocitat. L'impacte provocà que tombàs i se xapàs en dues parts.

L'accident aeri, el segon amb conseqüències mortals que es registra a Mallorca en només tres mesos, succeí aproximadament a les 10.41 hores, quan un hidroavió del tipus Canadair CL-215, pertanyent al 43è Grup de l'Exèrcit de l'Aire, realitzava uns exercicis als voltants de la base aèria del Port de Pollença. Es tracta d'un aparell utilitzat en l'extinció d'incendis forestals que estava realitzant maniobres al costat del vaixelPollença II i un helicòpter, els tripulants del qual foren testimonis del sinistre.

Malgrat la rapidesa amb la qual es posà en marxa el dispositiu d'auxili, quan arribaren al lloc del naufragi els dos tripulants que finalment moriren ja estaven en estat crític. Aquests, juntament amb els seus companys, que estaven conscients però ferits, foren evacuats a la Base Militar i a les 11.08 hores es confirmà la mort d'un d'ells. Nou minuts després els metges del 061 certificaren el segon òbit.

Els supervivents foren atesos en primera instància a la base i després una ambulància militar els traslladà fins a l'Hospital d'Alcúdia, on quedaren ingressats. El capità i la tinent presentaven cops a diferents parts del cos, i es trobaven anímicament molt afectats pel desastre. Un d'ells fou operat després d'una fractura a la mà.

Al punt exacte de l'accident aeri, davant la punta Avançada, es van desplaçar efectius de Salvament Marítim, GEAS i el Servei Marítim de la Guàrdia Civil, que inspeccionaren les restes de l'aparell i iniciaren les maniobres per rescatar part de l'aeronau. Després de dues hores de feina, pogué ser remolcada a la base aèria la coa de l'hidroavió i s'espera que la resta pugui ser tret en breu. L'accident fou presenciat per algunes persones, inclòs un turista que filmà en vídeo els moments posteriors a la caiguda. Segons alguns testimonis, la cinta quedà a les mans d'oficials de l'Exèrcit de l'Aire, que les analitzaran.

L'Exèrcit de l'Aire indicà que el Canadair sinistrat tenia base a Torrejón de Ardoz (Madrid), i que prenia part en unes maniobres denominades «Surmar» (supervivència al mar) en les que també intervenien els esquadrons 801 i 802. Les mateixes fonts no precisaren si l'hidroavió es precipità al mar des de l'aire o si s'enfonsà en fer una maniobra sobre l'aigua. Els aparells d'aquest tipus es dediquen a tasques d'extinció d'incendis durant la temporada estival.