algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 19°
22°

Cinc grups empresarials, interessats a fer l'explotació del port esportiu

La concessió es realitzarà per 15 anys i el cànon anual s'elevarà a 890.000 euros

Cinc societats empresarials estan interessades en la gestió del port esportiu d'Andratx, la concessió al Club de Vela del qual ha finalitzat després de 20 anys. En les pròximes setmanes, la Conselleria de Medi Ambient farà públic el plec de condicions per optar a l'explotació de la instal·lació portuària. De fet, aquesta serà la primera vegada que un Govern treu a concurs un port. La concessió ja va concloure el passat mes de juny, però Medi Ambient atorgà una autorització al Club de Vela fins a finals d'any per continuar amb la gestió i no fer el concurs en ple estiu. Onofre Rullán, director general de Litoral, explicà ahir que només falta l'informe favorable dels serveis jurídics al plec de condicions per iniciar el procés d'adjudicació. «A finals d'any, l'explotació ja estarà adjudicada», va indicar.

En aquesta ocasió, la Conselleria de Medi Ambient no vol que el període de concessió sigui molt llarg i s'atorgarà per 15 anys. El cànon anual ha sofert una pujada espectacular i s'ha fixat en 890.000 euros. «El concepte ara és diferent», va explicar Onofre Rullán. «Es treu a concurs un port que ja funciona, no un tram de costa per realitzar una instal·lació portuària. No s'ha d'amortitzar res amb la qual cosa el cànon (fins ara dos milions de pessetes) ja no és el mateix». «Quan es construïren els ports amb prou feines hi havia demanda; el cànon era baix i a sobre rebien subvencions de les institucions», afegí.

El Club de Vela obtingué el 1982 la concessió per construir i explotar el port esportiu durant vint anys. Quan finalitzà, presentà un recurs exigint la pròrroga, però fou denegat per la Conselleria de Medi Ambient. El director general de Litoral assegurà que el Club de Vela d'Andratx té interès a presentar-se de nou a la concessió: «Em consta que almenys cinc o sis grups portuaris estan interessats en el concurs». El Govern es plantejà dues vies per adjudicar l'explotació del port: bé com a concessió o bé com a prestació de servei públic. «Com el port esportiu ja està construït la concessió no està tan justificada, fins i tot així optam per aquesta fórmula perquè la contractació per prestació de servei públic no dóna tantes garanties legals», explicà el director general de Litoral.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.