Sostenibilitat i desestacionalització foren les dues idees
bàsiques que abordaren els membres del Comitè Internacional sobre
Turisme a la reunió que ahir realitzaren al Parc Bit. En aquesta
trobada, els experts iniciaren una discussió teòrica sobre el futur
de la indústria turística balear, en la qual varen considerar
prioritari millorar els canals de diàleg entre les administracions
i els empresaris per unir esforços i transmetre un mateix missatge
a l'exterior. «Hi ha moltes veus al turisme balear, les
administracions i el sector turístic no transmeten un missatge
clar, per la qual cosa és necessari més diàleg», varen assenyalar
Victor Middleton i Richard Butler "experts en planificació de
destinacions i en màrqueting turístic, respectivament", a la
sortida d'una reunió que es va prolongar durant unes quatre
hores.
Segons varen explicar els experts turístics, la trobada d'ahir
va servir com a primera presa de contacte en la qual varen mantenir
un debat obert. No tenien la intenció d'arribar a conclusions,
encara que esperen que durant el dia d'avui sí que puguin
produir-se les primeres propostes concretes sobre el futur del
sector a les Illes. Butler, Midlleton i Alaine Parteneau, director
de restauració de Grandes Etapes Françaises, varen destacar la
necessitat que Balears diversifiqui el seu producte turístic per
captar segments de mercat alternatius al majoritari de sol i
platja. Els experts coincideixen que l'especialització és l'única
forma per desestacionalizar la indústria turística de Balears,
encara que ressalten que les illes mai no han de renunciar al
turisme de vacances de masses.
«Balears va ser de les primeres destinacions de masses i ja des
dels anys setanta tenia hotels de dues estrelles i 500 habitacions
amb tots els serveis, quan a França no hi havia ni restaurants ni
servei d'habitacions. Aquesta zona de vacances ha estat única i
exclusiva per al segment de masses o de volum, però ara existeixen
moltíssimes destinacions turístiques d'aquest tipus a tot el món
que surten més barats, o que compten amb més equipaments o
instal·lacions més moderns», va afirmar Parteneau.
«A més, la temporada de sis mesos representa un cost
d'explotació enorme si es comparàs amb destinacions operatives
durant tot l'any, per la qual cosa la solució passa per
diversificar segments de mercat i de productes, conservar el
turisme de masses però anar a cercar un altre tipus de clients,
mentre que s'han de flexibilitzar els preus durant l'any, en funció
de la demanda», conclogué l'expert francès. Per diversificar
clients, alguns dels participants a la reunió consideraren
necessari millorar els canals de distribució i de comercialització
del producte turístic balear. Els experts varen afirmar que Balears
ha de cercar vies de comercialització alternatives a la tradicional
de touroperador, com per exemple la venda per internet. Finalment,
els experts en turisme destacaren la necessitat de treballar la
comunicació als mercats emissors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.