El preu mig dels vols entre illes per als residents a les Balears és un 50 per cent més car que a les Canàries per a distàncies equivalents, segons el diagnòstic sobre la qualitat del transport interinsular elaborat per la Conselleria d'Obres Públiques. Aquesta anàlisi sobre la qualitat del transport interinsular, que s'incorporarà al pla sectorial de transport de Balears, se centra en l'estudi de la diagnosi sobre la qualitat i en la proposta d'estratègies d'actuació, que permetrà obtenir els plans de vols i cabotatge marítim entre illes.
Fonts de la Conselleria van assenyalar que s'espera que a principis de l'any vinent es puguin concretar els plans directors corresponents. L'objectiu d'aquest diagnòstic és, d'acord amb les fonts, l'elaboració dels esmentats plans tenint en compte la situació actual, per tal d'impulsar l'adequada integració funcional de les Illes, superant els obstacles de la insularitat i afavorint la cohesió econòmica i social.
La iniciativa implica la implantació de polítiques sostenibles, que respectin el medi ambient i que afavoreixin la competitivitat d'aquests mitjans de transport. Comparant la situació del transport interinsular de les Balears amb el de les Canàries, la Conselleria arriba a la conclusió que els viatges entre illes a les Balears són un 50 per cent més cars que a les Canàries, per a trajectes similars.
El resultat també destaca el gran potencial d'ambdós casos, perquè, encara que les Canàries tenen el doble de població que les Balears, les places hoteleres són un terç de les balears. Respecte al transport marítim, assenyala que els preus són similars, però amb una demanda sensiblement inferior a les Balears. Així, assenyala el document, el volum de viatgers interinsulars representa el 18 per cent del total de viatges externs a cada illa, encara que destaca sobretot el cas de Menorca, amb un elevat percentatge de trajectes interinsulars. El nivell d'ocupació del transport aeri entre illes és alt, amb períodes totalment saturats, igual que determinades hores punta del matí.