nubes dispersas
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
16°

Madrid atura la creació de la xarxa pública educativa de zero a tres anys

Les reformes de Pilar del Castillo impedeixen formar un servei d'escoletes

40172
Gual explicà als directors la reforma que Madrid pot fer inútil. | P.BOTA.

«Haurem de començar-ho tot de bell nou», reconeixen els tècnics d'Educació al Govern balear en conèixer l'abast de les reformes encetades per la ministra Pilar del Castillo. L'educació infantil dels zero als tres anys, els continguts de l'ESO que el Ministeri ja havia fet canviar, el decret de mínims per a l'ensenyament en llengua catalana o les millores en el sistema de funcionament intern dels centres són unes poques de les iniciatives del Govern balear que diverses ordres i texts del Ministeri "començant per la futura llei de qualitat" faran inútils, segons fonts solvents de la Conselleria. El conseller Damià Pons es veié forçat ahir a presentar a la comunitat educativa un projecte de règim orgànic de centres (ROC) de secundària que pot ser modificat substancialment, segons reconegué el seu director general de Planificació i Centres, Jaume Gual.

Però també tot el disseny de la Direcció General d'Ordenació i Innovació per acreditar centres d'educació de zero a tres anys ha quedat ara en suspens, després que el Govern central ha avisat de futures modificacions en aquest tram de l'ensenyament, segons confirmaren ahir fonts contrastades de la Conselleria d'Educació. El Ministeri demana ara dos anys més per fixar el sistema de qualificacions que permetrà considerar centres educatius les conegudes «escoletes», que en el cas de Mallorca poden ser municipals o insulars, i que d'aquesta manera haurien estat contemplades explícitament pel Govern balear. Paradoxalment, l'Ajuntament de Palma, en mans del PP, és un dels més interessats a incloure el tram 0-3 dins el sistema educatiu autonòmic.

El projecte del Govern es trobava en fase de consulta als municipis per conèixer les seves necessitats en aquest tram educatiu; la intenció era doble, de «regular el cicle 0-3 i també de crear una xarxa pública que unificàs els recursos existents», tot i que aquest tram educatiu no seria gratuït, segons confirmà ahir Catalina Bover, directora general d'Ordenació i Innovació.

Un altre projecte d'aquest departament que està igualment aturat per les reformes encetades pel Ministeri d'Educació és la certificació de l'acreditació del professorat (el tradicional CAP), pel qual el gabinet de Del Castillo també demana més temps... mentre que el seu govern ja ha creat un Institut de la Formació del Professorat i el text bàsic de la llei de qualitat afirma que haurà d'homologar tot el professorat de l'Estat. «Com ens pot dir Madrid com hem de formar el nostre professorat?», es pregunta Bover, sense defensar l'actual disparitat en els criteris autonòmics en formació continuada com a requisit per al cobrament dels sexennis. Per part de la direcció de Planificació i Centres, Jaume Gual presentà ahir les propostes per a l'organització dels instituts, inclosos els sistemes d'elecció de director i dels consells escolars. Admeté que la llei de qualitat ho podrà deixar en paper banyat.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.