algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 13°
19°

Son Sant Joan disposarà enguany d'una terminal de vols entre illes

El nou edifici per als vols domèstics serà construït devora l'actual torre de control

40716

El nou hangar de manteniment a l'aeroport no es construirà.

J.M.

Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) té previst invertir enguany a l'aeroport de Palma aproximadament 20 milions d'euros (més de 3.320 milions de pessetes), dins el pla d'inversions prevists en el pla director de Son Sant Joan aprovat el setembre passat pel Ministeri de Presidència. Entre les actuacions més significatives es troben la construcció de la nova terminal entre illes, les obres de les quals han estat adjudicades a la constructora FCC, l'acabement de la qual està previst per a l'últim trimestre. La primera fase de la seva construcció preveu una inversió de 3.61 milions d'euros (600 milions de pessetes). L'entrada en funcionament d'aquesta terminal satèl·lit, ubicada al costat de l'edifici de la Torre de Control, facilitarà els trànsits i l'accés dels passatgers a l'avió en el trànsit domèstic i interinsular.

Un altre dels capítols importants que Aena té previst executar aquest any és la construcció de la nova terminal d'Aviació general i la terminal modular de càrrega, el pressupost global de la qual ascendeix a 6'33 milions d'euros (1.052 milions de pessetes). Aena-Palma, en vista del substancial increment del trànsit d'avionetes i reactors privats i no disposar d'unes instal·lacions adequades, ha optat per millorar aquest servei. «La terminal està en projecte i serà un edifici funcional i pràctic. Així mateix, la construcció de la terminal entre illes suposarà la desaparició de l'actual zona de càrrega, que passarà a englobar-se a la zona d'Aviació general, per a la qual s'ha procedit a l'actual eixamplament de la plataforma d'Aviació general», s'indicà des d'Aena-Palma.

El Mòdul D de la nova terminal es complementarà enguany amb la construcció d'una sala VIP i una remodelació de tota la seva zona comercial. La construcció d'aquesta sala VIP serà operativa a finals d'aquest estiu 2002. Així mateix, també està previst construir sales VIP al Mòdul A i en la confluència dels Mòduls B i C, «amb això "segons Aena" es millorarà i optimitzarà aquest servei, ja que la ubicació actual de les tres sales VIP és molt poc funcional perquè estan instal·lades abans del control policíac».

Aena ha optat per no canviar de lloc la base aèria militar, «continuarà al seu actual enclavament davant de l'acord assolit entre el Ministeri de Defensa i el Ministeri de Foment, ja que això propiciarà la construcció d'un enllaç entre la pista nord i permetrà, alhora, disposar d'un solar adequat per a la construcció de la futura torre de control. Aquestes actuacions dependran de com evolucioni el trànsit en els pròxims anys», varen afegir les mateixes fonts.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.