Tres anys sense poder obrir les finestres

Francesc Castillo s'aïlla dins ca seva per evitar la inhalació de fum del taller de davant l'habitatge

TW
0

Francesc Castillo té 80 anys i és un enamorat de la mar. Tota la vida ha viscut a la barriada del Molinar, on les aromes de la Mediterrània han fet molt de bé a la malaltia que pateix: l'asma. Però des de fa tres anys aquest home viu en un infern. La seva casa és una presó on mai no hi entra ni el sol ni l'aire del carrer, precisament amb el nom de Ventada. Totes les finestres i portillons estan tancats. La causa no és una altra que l'emissió de fums tòxics de soldadura provinents d'un taller de ferreria separat del seu habitatge per tan sols deu centímetres de paret baixa.

«Fa sis o set anys cada dos per tres m'havien d'ingressar a Son Dureta, perquè em trobava molt malament de l'asma. El metge no sabia què passava i un bon dia vàrem descobrir que el fum de la soldadura es ficava a casa meva i que era molt tòxic. Però la cosa no acaba aquí. Vaig demanar a la gent del taller que solucionàs l'assumpte, però sempre m'han tractat a potades i no hi volen fer res. La meva dona té Alzheimer i aquesta situació és insuportable, perquè ha d'aguantar tot el dia el renou de tallar els tubs de ferro i el de la soldadura, a més del fum».

Un informe de Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma han dictaminat després de nombroses consultes que el «Taller Herreria Llorens», «un cop consultats els arxius informàtics de la Secció de Llicències d'Activitats amb les dades aportades no s'ha trobat cap tipus de sol·licitud de llicència». Davant d'aquesta situació i davant les amenaces constants del propietari del taller, Francesc s'ha vist forçat a dur el cas als tribunals, «però així i tot jo estic desesperat ja no sabem què hem de fer, perquè aquest home fa feina fins i tot els dissabtes i els diumenges, ni tan sols ens deixa dormir ni descansar».

Francesc ha arribat a pensar en decisions dràstiques. «La meva dona té Alzheimer, i això ja és incurable, i jo he viscut molt de temps. Estic per agafar una botella de butà, anar al taller i volar-lo del tot, jo no hi tenc res a perdre, però m'enduré pel davant qui ens està fent tot això». El grup municipal socialista a l'Ajuntament de Palma s'ha fet ressò del problema de Francesc i demanarà explicacions sobre el taller de ferreria.