Un 24% dels aspirants a una plaça al Govern s'ha examinat de català

Les proves es realitzaren ahir de forma descentralitzada

TW
0

Ahir es presentaren a l'examen de català que cal superar per poder continuar les proves per accedir a les places per treballar al Govern, les persones que no tenen el nivell B de català (coneixements elementals orals i escrits). Amb el nerviosisme habitual en aquests casos, s'examinaren en total 1.097 persones, 87 residents a Menorca, 69 a Eivissa o Formentera, i la resta, 941, a Mallorca.

Els exàmens es realitzaren de manera descentralitzada a les tres illes de residència de cada un dels aspirants per tal d'evitar el greuge que suposa haver de desplaçar-se a Mallorca per examinar-se. Els opositors mallorquins s'examinaren a l'edifici Guillem Cifre de Colonya de la UIB; els de Menorca a l'extensió universitària de la UIB a Alaior, i els d'Eivissa i Formentera a l'extensió universitària de la UIB a Eivissa.

Encara que, tal com es reconeix des del mateix Govern, no és possible que per a cada convocatòria es traslladi un tribunal a la resta d'illes, els criteris fixats per Interior possibiliten que quan hi hagi més de deu persones examinant-se per un determinat cos o escala, s'han de traslladar membres del tribunal i col·laboradors a Menorca i Eivissa per supervisar les proves. Un cop acabades les proves eliminatòries de català, els que opten a una de les 33 places vacants del cos administratiu realitzaran l'examen el dia 20 d'octubre. Els que aspirin a una de les 194 places del cos auxiliar, el 28 d'octubre.

Pel que fa al nombre de sol·licituds rebudes per participar a les oposicions, un total de 1.523 corresponen al cos administratiu i 2.972 al cos auxiliar. D'acord amb les dades anteriors, per a cada una de les 33 places del cos administratiu s'han presentat una mitjana de 46'15 instàncies; i per a cada una de les 194 places vacants del cos auxiliar, la mitjana és de 15'32 sol·licituds.