Llabrés recomana incrementar la ràtio als col·legis saturats de Palma

Afirma que per evitar l'augment s'estan deturant les escolaritzacions

TW
0

El regidor d'Educació a l'Ajuntament de Palma, Jordi Llabrés, denuncià ahir el desequilibri en la concessió de places educatives per a alumnes que "al seu parer" ha estat provocada per la Conselleria i la seva intenció de compensar la demanda de places a determinats indrets amb la oferta insatisfeta a altres. Els retards que comporta la política denunciada en l'escolarització és el primer argument emprat pel regidor del PP: «Per què s'estan donant places d'escolarització al mes d'octubre si les clases comencen el 13 de setembre?»

Segons el regidor, hi ha un cas d'«overbooking» al centre de la ciutat, a l'anomenada zona dels col·legis i al Rafal Vell, entre altres; mentre que es produeix una mancança d'alumnes a zones com les del Rafal Nou o Gènova. «Les dades objectives (oferta i demanda per zones i segments educatius) les té la Conselleria, però no ens les dóna», digué ahir el polític del PP, pel qual no hi hauria d'haver cap inconvenient a incrementar el nombre d'alumnes a les aules seguint la demanda.

«Jo he estat mestre a una aula de 45 alumnes i no he tingut massa problemes», afirma el regidor, que recorda que es produeixen puntes de natalitat perquè han de ser variables aquestes ràtios ideals establertes a la LOGSE. Llabrés parla especialment de l'educació infantil "una de les més sol·licitades pels pares" i, de manera concreta, del segment de zero a tres anys. «Quan començarà el Govern a proposar convenis a Palma?», preguntà ahir el regidor, mentre que es tracta la cesió de solars per a usos docents per part de l'Ajuntament. Per Llabrés, la Conselleria tracta de satisfer sindicats i partits polítics en comptes de recordar la demanda dels pares: centres eficients, amb oferta educativa de qualitat i serveis complementaris, tot i que el regidor es considera contrari a l'escola-guarderia.