La macroestació de ferrocarril es posarà en marxa al final del 2002

Les obres de rehabilitació porten gairebé un any de retard

TW
0

Les obres de rehabilitació de l'antiga estació de tren a Manacor s'iniciaran a finals d'aquest mes o a principis d'octubre. Una actuació que acumula gairebé un any de retard, ja que Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) havia fixat el començament de les obres a principis d'any. Tal com anuncià el gerent d'SFM, José Antonio Santos, l'estació intermodal podria estar en funcionament a finals de l'any que ve, «abans de la inauguració del tram de ferrocarril Inca-Manacor prevista per al segon trimestre de l'any 2003».

La macroestació intermodal s'assentarà sobre una superfície total de 12.000 metres quadrats, on l'edifici de l'antiga estació serà el centre neuràlgic, amb uns 600 metres quadrats distribuïts en dues plantes. Aquest immoble, actualment molt degradat, s'envoltarà d'una extensa zona enjardinada d'uns 2.000 metres quadrats. El gerent de SFM va informar Diari de Balears que juntament amb tota la infraestructura del ferrocarril, «s'habilitaran aparcaments per a onze autobusos, així com quatre àrees de pàrquing per a taxis i un total de 50 places d'estacionament per a cotxes particulars i 20 per a bicicletes».

No obstant això, el gerent d'SFM va comentar que «ara estam pendents d'una reunió amb l'Ajuntamemt de Manacor per acabar de perfilar alguns punts concrets de l'obra». Es tracta de modificar l'accessibilitat a la macroestació, que passarà a tenir dos vials d'entrada en comptes d'un, tal com estava previst en el projecte inicial realitzat per l'arquitecte manacorí Melchor Vives. L'obra fou adjudicada a l'empresa local Melchor Mascaró per un pressupost de 250 milions de pessetes que seran finançades pel Govern de les Illes a través d'SFM.