Els serveis jurídics de l'Ajuntament de Palma consideren que amb la legislació actual «és gairebé impossible la instal·lació d'un servei de taxis que es faci amb motos». Així ho feren saber a Bernard Clavière, propietari de l'empresa Mototaxi, que va ser tancada dimarts passat per ordre municipal, en la reunió que mantingueren les dues parts a les dependències municipals del quarter de Sant Ferran, trobada en la qual també va participar el director d'àrea de Seguretat Ciutadana, Juan José Ferrando, i l'advocat de Mototaxi Miquel Tuells.
De tota manera, la Llei de Transports Públics podria permetre en alguns casos la instal·lació d'aquest tipus de transport en alguns municipis, però la responsabilitat seria municipal. Els juristes explicaren que el segon decret de batlia contra l'empresa va ser dictat per l'ús de plaques de matrícula de Servei Públic (SP) sense haver obtingut cap mena de llicència per fer-ho.
La regulació del servei públic és competència exclusiva dels ajuntaments, que a més són els que determinen les tarifes d'aquests serveis, regulació que ha de ser controlada per la sessió plenària. Tot i això, l'empresa es posarà en contacte amb el Ministeri de Transports i amb la Conselleria homònima per mirar d'introduir alguna possibilitat que permeti la instal·lació d'aquest servei a Palma.
Quant a la possibilitat de continuar operant com una empresa de missatgeria ràpida, Mototaxi no tindrà cap problema «sempre que demani els permisos corresponents, i entre aquests i de manera molt especial la llicència d'activitats, que en cap cas no ha estat obtinguda per part de l'empresa». «Si ens la demanen i compleixen tots els reglaments de les empreses de missatgeria ràpida, podran aconseguir-ne la llicència, no té perquè haver-hi impediments de cap classe, perquè l'activitat de missatgeria està perfectament reglada i regulada». Cort assegurà que la recerca de solucions s'agilitzarà els pròxims dies per tal d'afavorir una alternativa ràpida per als treballadors de l'empresa.