algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 18°
18°

Els pilots d'Iberia amenacen d'anar a la vaga en plena temporada turística

El desacord entre Sepla i l'aerolínia pel conveni col·lectiu pot col·lapsar Son Sant Joan

66270
El president d'Iberia, Xabier de Irala, no accepta les pretensions dels pilots.

El mal camí pel que anaven ahir a l'hora del tancament de l'edició d'aquest diari, les negociacions sobre el conveni col·lectiu entre el sindicat de pilots, SEPLA, i la direcció d'Iberia pot acabar amb una convocatòria de vagues en plena temporada d'estiu, que afectaria la totalitat d'aeroports turístics espanyols, causarien un caos a Son Sant Joan i grueus prejudicis al conjunt del sector turístic balear. Les reivindicacions dels pilots, que afirmaren a Diari de Balears la seva voluntat d'aconseguir un acord per evitar la vaga i la seva mala imatge, es basen, en primer lloc, en un augment salarial.

Concretamnet demanen l'eliminació de la famosa «clàusula 104», en virtut de la qual es descompta un 12% de les nòmines a tots els treballadors de la companyia aèria. Clàusula que l'any 1994 es justificava per salvar l'empresa, però que ara els pilots consideren sense sentit, atesos els beneficis de la companyia i la seva cotització borsària. A l'eliminació de la clau-104, segons puntualitzaren fonts de SEPLA, s'hi ha de sumar l'adequació dels seus salaris a l'augment de l'IPC, per la qual cosa, l'increment resultant, seria notablement superior al 12%. Augment que fins al moment és inacceptable per la companyia.

En tercer lloc, els pilots demanen fórmules específiques que permetin el cobrament de les seves jubilacions als 60 anys, edat a la qual es jubilen, mentre que la nova llei de mutualitats no els permet cobrar fins als 65 anys. Segons afirmaren fonts del sindicat, la direcció de la companyia aèria només contempla la possibilitat d'augmentar salaris si es fan més hores "per no perdre competitivitat"; mentre que supeditaven també l'actualització de l'IPC al volum de beneficis resultants del «pla de futur» de l'aerolínia, en el qual, els pilots no hi han participat.

Traduït en boca de la direcció d'Iberia, es proposa actualitzar el 12% d'increment salarial, a través d'un conveni amb quatre anys de vigència, però condicionat a la productivitat i als beneficis de l'empresa. S'ha de recordar que les negociacions entre pilots i la companyia han estat paralitzades en dos moments determinats: quan Iberia estudiava la compra d'Air Europa, i quan l'aerolínia sortí a Borsa, operació que quedà en suspens precisament per aquest enfrontament.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.