La brigada municipal de l'Ajuntament d'Inca va eradicar la setmana passada la legionel·la detectada a la xarxa de subministrament d'aigua de la residència Miquel Mir. La regidora de Benestar Social d'Inca, Magdalena Cantarelles, explicà ahir la manera en què es detectà el bacteri i aclarí, per tal d'evitar l'alarma, que «en cap moment no hi va haver risc de contagi per part dels residents del centre». «No hi ha hagut cap mena de risc. El dia 17 de maig, Sanitat ens notificà la detecció del bacteri i ens atorgà uns quants dies per procedir a realitzar la pertinent desinfecció, la qual es féu dins dels terminis indicats», explicà Cantarelles davant les crítiques del grup municipal del PSOE al·legant que «es tardà massa a solucionar el problema, atès que al centre hi viuen residents d'alt risc».
El regidor socialista Jaume Mestre assenyalà que «s'hauran de demanar responsabilitats a la cap de l'àrea de Benestar Social per no preocupar-se del tema», i afegí que «aquesta és una prova més que l'equip de govern oblida el dia a dia de la ciutat». Segons Mestre, «el problema es detectà el 10 de maig i no es resolgué fins el dia 23 del mateix mes». No obstant això, Cantarelles precisà que «dia 10 els inspectors recolliren mostres d'aigua per fer les anàlisis i no se'ns comunicà que aquestes mostres indicaven la presència de legionel·la fins dia 17, quan també se'ns notificà que teníem fins dia 23 per procedir a eradicar el bacteri».
Cantarelles assenyalà que «el fet que se'ns donassin uns dies per tal de solucionar el problema demostra que el risc per als residents no era greument alt». Complint els terminis marcats per Sanitat, dia 23 la xarxa d'aigua potable de la residència fou desinfectada seguint el procediment «indicat al manual de Prevenció i lluita contra la Legionella pneumophila». Així, va dir Cantarelles, «les conduccions es varen omplir amb aigua hiperclorada i se substituïren totes les boques de les dutxes».