El TSJB confirma la multa de Sanitat a un magatzem que tenia carn putrefacta

Peces de vaques sacrificades a Manacor no en tenien documentada la data de la mort

TW
0

La Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia ha confirmat la sanció de 600.000 pessetes posada per la Direcció General de Consum a un magatzem situat al carrer Cardenall Rosell del Coll d'en Rabassa perquè tenia carn en estat de putrefacció. El magatzem és propietat de l'empresa Jerónima Salleras, Sociedad Limitada, i l'empresa responsable de mantenir les cambres frigorífiques era Prodisma.

La resolució de Sanitat, que té data de 20 juliol de 1997, fou conseqüència d'una visita dels inspectors de Consum al magatzem, en el qual trobaren en una de les càmeres refrigeradores 21 davanters i dues faldes de vacú que no es podien identificar i que presentaven símptomes de putrefacció, raó per la qual intervingueren el gènere. A l'acta aixecada pels inspectors dos dies després, el 22 de juliol, constava que les vaques foren sacrificades en dos escorxadors, el de Prodisma (dues faldes i onze davanters) i el de Manacor (sis davanters).

Aquests darrers no disposaven de la documentació que acreditàs la data del sacrifici. Els quatre davanters restants tampoc no tenien una numeració clara que permetés determinar la data de la mort. A una tercera acta del 23 de juliol, que comptà amb la documentació requerida a la propietària del magatzem, s'especificà que la carn presentava «enfoscament, llimositat superficial i olor anòmala». La inspecció decomisà altres desset davanters i dues faldes.

Quant als altres quatre davanters, els inspectors no acceptaren la seva comercialització, però sí que es destinassin a la industrialització previ tractament de calor. La propietària acceptà i es comprometé a traslladar-los durant el mateix horabaixa a la indústria Mas Crespo. No obstant això, els inspectors tornaren el 29 de juliol al magatzem i comprovaren que «els quatre davanters continuen en la mateixa càmera, raó per la qual s'ha agravat el problema», de tal forma que optaren també per decomisar-los.