D'aquí a dos mesos la nova remodelació de la Policia implicarà una sèrie de canvis que tindran com a principal vessant la potenciació de l'anomenat policia de barri. El tinent de batle de Governació, José Manuel Sierra, aposta perquè els policies estiguin «més pròxims al carrer i no tant als despatxos». Per això, està previst que entre 60 i 80 policies es dediquin exclusivament als 60 barris de Palma. El policia de barri desenvoluparà la seva feina a partir de quatre criteris fonamentals, segons assegura l'Ajuntament. Per una banda, el criteri de la proximitat: «el policia local serà present, de manera permanent, a la barriada assignada durant tot l'horari de feina sense que es pugui procedir a destinar-lo a altres funcions, llevat de casos d'extremada urgència». Un altre aspecte serà la personalització del servei: «l'agent s'integrarà en la vida i la dinàmica comunitària de la zona de destianció, i serà perfectament identificable per part dels membres de la comunitat». Un tercer aspecte serà el contacte immediat: «les relacions entre el policia local i la comunitat es concretaran en el marc de l'acció diària. Des d'aquesta perspectiva, es proveirà l'agent dels recursos necessaris per fer possible el contacte immediat amb la població (telèfon mòbil, feina de suport de les oficines de denúncies, etc». Per últim, es tindrà en compte el contacte periòdic: «l'agent assistirà a les convocatòries i reunions de les entitats veïnals i ciutadanes en què es reclami la seva presència; en traslladarà les peticions i sol·licituds a les instàncies corresponents i gestionarà directament les que formin part del seu àmbit competent».
A nivell més ampli, la Policia destinada en un barri determinat haurà de dur a terme diferents accions, com fer complir les ordenances municipals (renous excessius, llançament inapropiat o incorrecte de fems i residus, tinença inapropiada d'animals de companyia, generació de residus i brutor a la via pública i espais comunitaris causada per animals de companyia); observació de l'estat de conservació de les infraestructures (mobiliari urbà, jardins, carreteres...); gestió del trànsit; vandalisme (vigilància de colles conflictives; detecció de grups socials de risc o conflictius per a la comunitat, derivant la intervenció a la instància competent) i incidència en el camp social (detecció de problemàtiques familiars, detecció de problemàtiques de fracàs escolar, detecció de punts de venda de droga, comunicant les incidències als cossos de seguretat de l'Estat i detecció de persones amb situacions econòmiques i socials precàries).