Les Balears, la tercera comunitat amb el pressupost més baix de l'Estat

Només la Rioja i Cantàbria manejaran menys doblers el 2001

TW
0

Les Balears, amb 158.000 milions de pessetes per al 2001, són la tercera comunitat autònoma amb el pressupost més baix de l'Estat després de la Rioja, que disposarà de 76.000 milions, i de Cantàbria, que en podrà gastar 157.000. A l'Arxipèlag, les conselleries d'Educació i Cultura (63.072 milions) i Medi Ambient (13.207 milions) gestionaran conjuntament el 48% dels pressuposts.

En concret, la Rioja ha confeccionat uns pressuposts xifrats en 76.621 milions; Cantàbria, en 157.165 milions, i les Illes Balears, en 158.148 milions, que formen part dels 14 bilions de pessetes que en el 2001 gestionaran les comunitats autònomes en el seu conjunt, enfront dels un poc més de 12'5 d'enguany.

Mentrestant, els territoris que més gastaran seran Andalusia (2'8 bilions de pessetes), Catalunya (2'2 bilions) i Madrid, València i Galícia amb 1'5, 1'2 i 1'1 bilions respectivament. Els pressuposts de totes les CA pugen el 2001, excepte al País Basc, on han estat prorrogats, i la majoria inclou com a objectiu l'equilibri entre ingressos i despeses, o dèficit zero, igual que els comptes de l'Estat presentats pel Govern central. En general, els pressuposts de les CA destinen les majors partides a educació, treball, sanitat i despesa social, segons han destacat els respectius governs autonòmics. Segons les dades dels projectes de pressuposts presentats pels governs autonòmics en els respectius parlaments per ser debatuts abans de l'aprovació definitiva, la Rioja, Cantàbria i les Balears són les úniques comunitats espanyoles els pressuposts de les quals són inferiors als 200.000 milions de pessetes.