PSM exigeix a Cort que faci un aparcament subterrani a Son Real

Rebutja que els solars d'ús social siguin ara «pàrquings provisionals»

TW
0

Al PSM no li agrada gens que l'Ajuntament habiliti «només» aparcaments provisionals, com els que ahir es posaren en marxa en els barris de Son Real i Son Gotleu així com també el de Son Roca, que s'obrirà demà diumenge a partir de les 12 hores del migdia. I no li agrada per dues raons: «perquè ocupen un lloc que està previst que sigui un espai lliure i esportiu i perquè els aparcaments haurien de ser definitius i no provisionals».

Així, considera que aquests solars on ara es podran aparcar vehicles, concretament el situat a la barriada de Son Real i Son Canals, està previst al Pla General d'Ordenació Urbana que tenguin un ús «d'espai lliure públic, equipaments esportius i equipament sociocultural». I, per tant, «no és el lloc adequat per aparcar cotxes». El segon punt en què discrepen els nacionalistes és que els aparcaments siguin «provisionals» i proposen que en determinats barris es facin aparcaments subterranis.

En aquest sentit, consideren que les barriades de Son Canals i Son Real constitueixen una zona densament poblada, que té necessitats d'infraestructures i d'espais públics per a la reunió, esbarjo i relació entre les persones que hi habiten. I que precisament en els solars on Cort deixa des d'ahir aparcar «el PGOU contempla l'execució d'aquests equipaments, la qual és una vella reivindicació i molt desitjada pels veïns, ja que estava prevista en anteriors plans generals i mai no fou realitzada». És per això que el PSM diu que «és del tot necessari que aquests nous aparcaments no siguin provisionals eternament i que els equipaments prevists es realitzin en el més breu termini possible, així com que s'aprofiti la màxima superfície possible per als usos que hi preveu el Pla General». Per això proposen que es faci un aparcament subterrani sota l'enjardinament del carrer de Josep Darder.