nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 14°
16°

El Govern vol que l'Estudi General Lul·lià sigui una seu urbana de la UIB

Educació creu que així s'aconseguiria la projecció de la UIB sobre Palma

La Conselleria d'Educació vol que l'Estudi General Lul·lià reverteixi en la Universitat de les Illes Balears (UIB) per aconseguir una projecció més clara de la institució en la ciutat. El director general d'Universitat, Martí March, ha declarat que considera «important la reversió de l'Estudi General a la UIB», ja que amb aquest i amb Can Oleo la connexió de la UIB amb Palma, «amb postgraus i formació permanent, és podria aconseguir.

En un butlletí que edita la Conselleria, March descarta per poc factible acostar el campus o part del Campus a Palma. No obstant això, afirma, que «atès que Palma és la capital, seria interessant que hi hagués una projecció mol més clara de la universitat dins la ciutat». D'aquesta manera, l'executiu autonòmic s'alinea clarament amb una reivindicació de la UIB que és rebutjada per l'actual equip directiu de l'Estudi General. El març d'enguany la Universitat expressà el seu desig de recobrar aquest edifici. El vicerector d'Estudiants i Relacions Institucionals, digué aleshores que era inexplicable que les «arrels de la UIB n'estiguin separades del tronc».

Es dóna el cas, però, que l'edifici és propietat de l'Ajuntament de Palma i que, des del 1951, és gestionat per una empresa privada. I, segons sembla, l'equip directiu de l'Estudi General no és gaire partidari de la reversió a la Universitat, que, d'altra banda, negocia amb el consistori palmesà. Però el director general ho té clar. Afirma: «Això "dur el campus o part a Palma" és una proposta que se sent de tant en tant. Però més enllà de la idea cal afrontar el tema en els justs termes. En primer lloc, la UIB és petita, en total, 13 o 14 mil estudants, i ja es va fer en el seu moment la proposta d'unificar tot el campus en un lloc determinat; al marge de com va ser o no d'encertada la proposta, és difícil tornar a invertir dins Palma les infraestructures que es tenen allà. El que sí em sembla interessant és veure com podem acostar la Universitat a la societat, a Palma, a les altres illles, als pobles».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.