algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 17°
24°

L'Oficina del Consumidor triplica les demandes realitzades a principi dels 90

Se centren bàsicament en les agències de viatges i el sector de la telefonia

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor va tramitar en el decurs del 1999 un total de 1.138 reclamacions dels consumidors de Palma, més del triple de les que aquest servei va tramitar en el decurs del 1991.Així es desprèn de la memòria de l'organisme públic que es presentà ahir a la sala de batlia de l'ajuntament de Palma, amb motiu del Dia Mundial del Consumidor.

El sector més afectat per les reclamacions durant l'any passat va ser el de les agències de viatge, que acumula un total de 124 queixes, segons va explicar la regidora Lys Riera. Aquestes reclamacions afecten principalment els canvis d'hotel i de categoria una vegada que s'arriba al lloc de destinació o la deficiència del servei contractat, com també la pèrdua de les maletes.

Així mateix, hi ha un altre sector molt reclamat per part dels consumidors, que és el de la telefonia. En aquest sentit, totes les queixes s'adrecen a la publicitat enganyosa que es fa en el sector i en les grans factures que es reben en els domicilis particulars, especialment en aquells connectats a internet, als quals se'ls infla la factura, segons Lys Riera.

Un altre dels problemes detectats fa referència directa a la pirateria de la línia telefònica. Aquestes punxades, que suposen que una persona telefona a costa d'una altra, es produeixen en els casos dels domicilis on hi ha aparells sense fil que donen més facilitat per a aquesta pràctica delictiva contra la qual Consum no pot fer res, ja que realment s'han gastat els doblers des d'aquell número de telèfon.

La regidora també va mostrar la seva preocupació per l'increment de les denúncies relacionades amb la compra dels habitatges i de les assegurances dels automòbils.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.