«Les presons no es construeixen perquè estiguin buides» manifestà ahir la delegada del Govern central a les Illes, Catalina Cirer en relació al trasllat d'aproximadament 50 reclusos procedents de Balears que estan complint les condemnes a centres penitenciaris peninsulars.
Cirer indicà que durant anys, la capacitat de l'antiga presó de Palma, així com la massificació, ha obligat al trasllat de reclusos a altres centres, especialment de Llevant, com ara Alacant i Castelló, i ara «és lògic que tornin». «Tots aquests anys em abusat d'aquestes presons i aquest fet no és bo per a ningú, ni pels interns, ni per la seva família», afirmà Cirer, qui afegí que amb la nova presó aquests problemes de sobreocupació han desaparegut «perquè 1.000 places són suficients».
La delegada del Govern destacà la importància de les relacions familiars i afectives dels reclusos, que es facilitaran amb la seva presència a l'Illa. «Això afavoreix el procés integrador i de reinserció, que és el primer objectiu de qualsevol presó. A més, "afegí Cirer" les famílies s'estalviaran doblers en no haver de viatjar per visitar els seus parents». Cirer informà que aquest trasllat és el primer d'una sèrie de desplaçaments que es traduiran en l'ingrés a la nova presó dels reclusos que estan complint les condemnes a la Península. Això no significa, segons la delegada del Govern, que el recinte penintenciari inaugurat el passat 16 de juny pel ministre de l'Interior, Jaime Mayor Oreja, aculli interns d'altres indrets que puguin conduir una altra vegada a la massificació.