Les obres de reobertura de la línia del tren fins a sa Pobla es troben talment com les deixaren el passat 2 de juny. Aquell dia l'ara president en funcions del Govern balear, Jaume Matas, s'embarcà amb l'ara conseller en funcions de Foment, Joan Verger, i els batles d'Inca, Pere Rotger, i sa Pobla, Jaume Font, dins un vagó habilitat aposta per fer un recorregut de prova del primer tram de la línia comprès entre Inca i la vella estació de l'«Empalme». Llavors quedaven deu dies exactes per a les eleccions.
Al final del recorregut de prova, les autoritats inspeccionaren les obres de col·locació de rails, que tot just es trobaven davant l'estació de l'«Empalme». Curiosament, aquell dia els treballadors de l'empresa contractada per fer les obres col·locaren, davant l'àmplia comitiva de polítics i periodistes, els rails directament damunt el trespol de terra, sense posar primer la capa de grava que va a davall. Ahir, els quatre o cinc rails que col·locaren per fer la demostració es trobaven talment.
L'estació de l'Empalme ara està deserta. No han col·locat ni un rail més, no han avançat ni una passa més. De fet, ahir, no hi havia cap de la quinzena llarga de treballadors que semblava que feien feina a escarada el dia que les autoritats es feien la foto a l'arribada a l'estació. El ritme accelerat de les obres que, el 2 de juny, tant lloà el gerent dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Joaquin Campuzano, s'alentí de cop, just l'endemà del viatge de prova.