Els centres escolars del poble esperen l'arribada de 50 nins magribins més

Els directors consideren que podran acollir sense problemes els nous alumnes

TW
0

Els reagrupaments familiars que està duent a terme el col·lectiu de magribins que viu a l'Illa es traduirà en el cas concret de sa Pobla en l'arribada de 50 nins magribins en edat escolar.

El fet de tenir un mediador cultural que fa de pont entre les escoles i les famílies magribines permet tant als centres educatius com també als servei socials de l'Ajuntament de sa Pobla comptar amb un xifra més o menys aproximada dels al·lots magribins que esperen escolaritzar en un futur pròxim. Això no obstant, els directors dels centres escolars i també les assistentes socials que integren el projecte pilot que es du a terme a sa Pobla juntament amb la Conselleria d'Educació es mostren prudents a l'hora de parlar dels problemes que puguin derivar d'aquesta imminent arribada de nins i nines procedents de la regió del Magrib. Allò que sí afirmen és que els nins i nines que arribin es distribuiran entre els diferents centres per evitar possibles concentracions en un sol col·legi. Encara que, com deia la directora del col·legi públic Tresorer Caldera, «si et demanen matricular-se a la teva escola perquè el seu germà o germana ja ve aquí, allò que no pot fer el centre és dir que no a l'infant».

Actualment, entre els col·legis d'educació primària i secundària hi ha repartits uns 70 escolars magribins. Cal dir que tots els directors dels centres escolars que participen en el projecte pilot coincidiren amb les afirmacions que va fer el director de Joan Taix quan va dir que ells no pretenen en cap moment integrar els nins i nines magribins, sinó ensenyar-los com a la resta i sempre respectant la seva cultura.