cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 19°
19°

La brotada d'hepatits A detectada en un col·legi «no és preocupant»

Els set casos d'hepatitis A confirmats entre l'alumnat del Col·legi Públic de Son Espanyolet no han de ser motiu d'alarma, segons la doctora Francisca González, cap del Servei de Promoció de la Salut del Govern, ja que es tracta d'una malaltia benigna, que se supera ràpidament i sense problemes, i que no deixa cap mena de seqüeles. «No és una infecció preocupant, perquè és una malaltia molt corrent. Tan lleu que, de vegades, es pateix sense símptomes. És a dir, sense saber que la pateixes.

No obstant això, es tracta d'una malaltia de les anomenades de declaració obligatòria, per la qual cosa es coneixen els casos registrats cada any. Si es comptabilitzen aquests set dins el 98 (el primer es va declarar a final de desembre) sumen 26 casos, que són menys que en el 97, quan se'n declararen un total de 34.

Per aquest motiu, la Conselleria ha adreçat una circular urgent als pares del col·legi afectat per tranquilitzar-los i explicant que no es tracta de cap brotada perillosa. Així mateix, asseguren que han de continuar duent els nins a l'escola.

Per motius de prevenció, l'única recomanació feta al centre és que s'extremin les mesures de neteja i que es desinfectin els serveis, ja que es tracta d'una malaltia que s'encomana per via fecal i oral.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.