L'autopista de Ponent tindrà tercers carrils entre Palma i Costa d'en Blanes

També n'hi haurà en els trams de vies ràpides fins a Son Dureta i Alcampo

TW
0

Tres vies ràpides incorporaran tercers carrils amb finançament del Conveni de carreteres entre les Administracions autonòmica i central o exclusivament del Govern balear.

Es tracta del tram de la via de cintura comprès entre la desviació de la carretera de Valldemossa i la de Son Dureta, la sortida de Palma per l'autopista d'Inca fins a Alcampo (en realitat, la intersecció del segon cinturó de la capital) i, finalment, la sortida de Palma per l'autopista de Ponent fins a la Costa d'en Blanes. En aquesta darrera, els tercers carrils es construiran amb doblers de la Conselleria de Foment sense cap altra aportació econòmica externa.

El responsable de l'aplicació del conveni, Gabriel Le-Senne, ha explicat a Diari de Balears que «aquestes tres vies presenten un trànsit sobrecarregat, amb més de 50.000 vehicles diaris. En el cas de l'autopista de Ponent, la densitat arriba als 70.000 vehicles. Pel que fa a l'autopista d'Inca, el funcionament del segon cinturó incrementarà la seva circulació, ja de per sí considerable per l'atracció que suposa la gran superfície comercial».

Els tercers carrils afectaran els dos sentits de cadascuna de les vies a reformar perquè el trànsit es distribueix per igual. Ara bé, Le-Senne no va poder concretar les dates d'execució d'aquestes obres. Només se sap que s'emmarquen en la primera fase de realització dels projectes del Conveni de carreteres, entre els anys 1998 i 2005.