cielo claro
  • Màx: 16.97°
  • Mín: 9.53°

Cort no intercedeix davant els perills per al trànsit de la carretera de Sóller

Bauzà refusa reclamar millores a Foment malgrat l'atropellament mortal a Son Sardina

La reforma de la carretera de Sóller, impulsada per la Conselleria de Foment, ha millorat determinades característiques de la via però també ha incrementat el perill en trams concrets, que han adquirit tots els elements per convertir-se en «punts negres».
El indrets són ben definits: el pas per davant l'estació de Son Sardina i la rotonda de Santa Maria i s'Esglaieta.
L'aixamplament de la carretera s'inicià l'estiu passat mentre que la finalització de la rotonda es remunta a principi de l'actual. El primer advertiment del que pot passar succeí el dia 25 d'agost passat. Un matrimoni creuava a peu des del nucli de Son Sardina cap a l'esplanada que hi ha a l'altra banda de la via, al costat de l'estació, on tenien aparcat el seu cotxe. Un vehicle que circulava a velocitat considerable els atropellà i els causà la mort.
Era de nit i en el pas no hi ha cap tipus d'enllumenat, malgrat que una quinzena de cases tenen la porta orientada cap a la calçada. A més, ben al mig de la carretera hi ha una paret seca amb uns grans pins que separen els dos sentits i que obliguen a fer un cop de volant. Un dia sense lluna no es veu gairebé res.
A tot això, s'hi afegeix una successió de sis incorporacions centrals per sortir cap als laterals, que no estan separades les unes de les altres més que per un parell de metres i per unes línies viàries de color groc esmorteït.
Malgrat tots aquest elements negatius, el regidor de Trànsit de l'Ajuntament de Palma, Joan Bauzà, considerà que no hi ha raons per demanar a la Conselleria de Foment que, com a mínim, il·lumini l'àrea. Segons argumentà en declaracions a Diari de Balears, les carreteres fora dels pobles no són de la seva competència. Ara bé, cap norma priva l'Ajuntament de fer suggeriments, com el que va dir el consistori de Pollença per il·luminar un tram de la carretera general entre la localitat al Port, just davant la urbanització Gotmar.
La Conselleria va atendre la demanda municipal després d'una successió exagerada d'accidents en què els conductors, fins i tot, passaven pel mig d'una rotonda amb problemes de visibilitat.
«Si hi va haver morts —afirmà ahir Bauzà en relació a l'atropellament de Son Sardina— és perquè el cotxe anava a massa velocitat». A més, incidí que les carreteres que no són accessos a nuclis urbans no estan i·luminades. En aquest sentit, també ens serveix com exemple per contradir-lo el cas de Pollença que hem citat, com també el pas de la mateixa carretera de Sóller per davant Palmanyola, que gaudeix de moltes més garanties gràcies a l'enllumenat que es perllonga en un centenar de metres.
Aquesta redacció provà ahir d'obtenir més respostes al respecte parlant amb el conseller de Foment, Joan Veger, però la seva agenda política ho va fer impossible.
Un dels problemes que li havíem d'exposar, el de la rotonda de Santa Maria, el descrivim ara; si el conductor ve de Sóller, en sortir del túnel es troba al seu davant amb una recta continuada i ben pavimentada que recorre uns set quilòmetres. Sense anomenar els casos en què es transgredeix el codi de circulació, resulta molt fàcil agafar els 90 per hora, 110 per fer avançaments. De cop, apareix el primer senyal que anuncia la rotonda i sense gaire distància per frenar la construcció ja és al davant.
La situació, no és necessari dir-ho, s'agreuja de nit. Aquí tampoc hi ha cap tipus d'enllumenat que permeti delimitar amb la vista una circumferència que té una amplada molt considerable i que reclama fer una volta pronunciada per superar-la.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.