algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 14°
15°

Ibèria cancel·la 24 vols setmanals amb Palma

La companyia suprimeix totes les connexions a Sevilla, set freqüències a Alacant i una altra a Barcelona

La companyia Ibèria reduirà a partir de l'1 de setembre la seva oferta de vols entre Palma i Alacant, suprimirà les connexions directes amb Sevilla i eliminarà una freqüència de reforç entre Son Sant Joan i Barcelona que s'havia afegit a partir del juliol. Aquests són els efectes bàsics per als residents a Mallorca del reajustament de la programació d'estiu adoptat per part de la direcció d'Ibèria i que es concreten en la cancel·lació de dotze freqüències setmanals, vint-i-quatre vols per tant, de les més de 350 que realitza la companyia a Son Sant Joan. A nivell estatal s'ha cancel·lat 109 freqüències setmanals.
La justificació d'aquestes modificacions, que afectaran els mesos de setembre i octubre abans que entri en vigor la programació d'hivern, es basa en la necessitat de frenar el creixement en l'oferta de serveis, per tal de poder garantir més puntualitat i qualitat. En aquest sentit, l'objectiu és tenir una major disposició d'avions i tripulacions, sobretot davant els greus problemes de funcionament a l'aeroport de Barajas.
En qualsevol cas, tal i com s'explicà per part de l'empresa, es mantenen les nou freqüències diàries a Barcelona que hi ha havia l'any passat, ja que la que s'ha suprimit era de caràcter addicional i només s'ha realitzat durant els mesos de juliol i agost.
Pel que fa a Alacant, de les denou freqüències setmanals que s'efectuaven fins ara, es passa a dotze, mentre que desapareix l'enllaç directe entre els aeroports de Palma i Sevilla. Aquesta decisió s'ha adoptat davant la persistència de manca de rendibilitat d'aquesta ruta, que s'havia restablert després de les negociacions que el Govern balear i la direcció d'Ibèria mantingueren l'hivern passat.

Reacció del Govern  

El conseller de Foment, Joan Verger, va qualificar ahir de «notícia dolenta» aquesta reducció dels vols i va recordar que s'ha de tenir en compte que els únics mitjans per desplaçar-se entre les Illes i la Península són, lògicament, el vaixell i l'avió.
Verger manifestà que no li preocupa la política d'Ibèria, sinó mantenir una bona comunicació de les Illes. En aquest sentit, afegí que només faltaria que es milloressin les connexions amb Europea i s'empitjoressin les espanyoles.
En tot cas, Verger confià que en les reunions que es mantindran amb els responsables de la companyia es puguin resoldre aquestes reduccions en la cobertura del trànsit aeri entre les Illes i la Península.
Mentrestant, la direcció d'Ibèria ha instat el conseller Verger perquè fixi una data per mantenir una reunió i tractar aquesta reestructuració. S'haurà d'estar pendent també de quina és la resposta de la companyia cara a la seva programació d'hivern dels vols interinsulars, que no es veuen afectats per aquests canvis. Cal recordar que el Govern sol·licità a les companyies que ampliassin freqüències en la seva programació entre Illes per tal de donar un bon servei i evitar la convocatòria d'un concurs públic i una situació de monopoli.

Pas enrere  

Les negociacions del passat hivern entre el Govern i la direcció d'Ibèria amb motiu de la polèmica suscitada per l'ús de les turbohèlices es concretaren en compromisos com la recuperació dels vols a Sevilla i l'increment de les freqüències a València i Sevilla. La revisió de la programació d'Ibèria suposa un pas enrere en alguns d'aquests acords, sobretot pel que fa referència a Sevilla i Alacant. Finalment, sembla que els criteris de rendibilitat s'han tornat a imposar a una empresa a punt d'afrontar la seva privatització.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.