algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 13°
19°

Per no rebre publicitat, apunta' t a la llista Robinson

Un nou sistema permet evitar a partir d'ara les comunicacions comercials que arriben per correu, SMS o via telefònica

Els ciutadans disposen des d'avui d'un nou sistema per evitar rebre comunicacions comercials no desitjades. La fórmula és ben senzilla. N'hi ha prou d'inscriure's a un nou servei de llista Robinson que les suprimeix.
Fins ara les llistes comunes d'exclusió, o llistes Robinson, sols permetien restringir la publicitat no desitjada que rebien els ciutadans mitjançant correu postal. Ara, amb aquest nou servei tampoc no rebran telefonades, SMS ni correus d'empreses amb les quals no mantinguin o no hagin mantingut cap classe de relació. Concretament, es tracta d'un fitxer d'exclusió publicitària en el quals els interessats que s'hi inscriguin, de manera gratuïta, podran seleccionar per si mateixos el mitjà o els mitjans a través dels quals no vulguin rebre publicitat de les entitats que per al desenvolupament de les campanyes publicitàries emprin dades personals obtingudes de fonts públiques (com ara guies telefòniques) o bases de dades de les quals no siguin responsables.

A més, s'ha habilitat un sistema que permet als ciutadans seleccionar entitats amb les quals han mantingut o mantenen un vincle contractual per manifestar-los la negativa de rebre'n publicitat telefònica. Per fer-ho possible, la Federació de comerç electrònic i màrqueting directe (Fecemd) ha inclòs a la web www.listarobinson.es un espai a través del qual els ciutadans es poden adreçar a les companyies que siguin usuàries del servei de la federació amb les quals han mantingut o mantenen en l'actualitat algun tipus de relació i de les quals no desitgen rebre comunicacions comercials per telèfon. La inscripció en aquests nous serveis només és possible on-line i serà efectiva en el termini de tres mesos des de l'endemà d'haver-s'hi registrat.

Motiu freqüent de queixa

El director de l'Agència espanyola de protecció de dades, Artemi Rallo, explica que un dels motius principals de consulta i preocupació que els ciutadans els expressen és com evitar la recepció de publicitat, fonamentalment telefònica, sigui a través de trucades o de la recepció de missatges SMS.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per biel, fa mes de 13 anys

El que no diu la notícia és que si una empresa no consulta la llist Robinson, no pot rebre cap sanció.... aleshores és inútil total
Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente