algo de nubes
  • Màx: 20.27°
  • Mín: 13.74°
15°

Es neguen a atendre una clienta al·legant que no entenen el català i, a més, l'acusen de vulnerar els drets lingüístics de la dependenta

Una ciutadana barcelonina, Montse Ortiz, ha denunciat mitjançant el seu compte de Twitter que ha patit una discriminació lingüística a la secció de parafarmàcia de les perfumeries Primor del carrer Pelai de Barcelona.

Ortiz explica que la dependenta es va negar a atendre-la «perquè no entenia el que li estava demanant. Al·legava que com que l’empresa és malaguenya no tenia cap necessitat d’entendre el català». A més, la treballadora també va voler remarcar que en els 13 anys que fa que viu a Catalunya mai s’havia trobat en aquesta situació.

La clienta va demanar el full de reclamacions i es va trobar davant una situació encara més surrealista: «Vaig demanar el full de reclamacions i per acabar-ho d’adobar l’encarregat em va dir que jo també estava vulnerant els drets lingüístics de la dependenta per demanar ser atesa/entesa en català».

Per acabar el missatge de denúncia, Ortiz ha destacat que la consciència lingüística dels catalanoparlants és «indispensable per denunciar i fer visible el supremacisme lingüístic del castellà. Omplir fulls de reclamació pot descoratjar perquè li has de dedicar un temps que no és agradable, però tenim tot el dret i la responsabilitat de fer-ho».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 4
Siguiente
Per Domènec, fa mes de 2 anys

Si li hem de parlar amb castellà perquè l'empresa és de Huelva.... vol dir que ella quan va al MacDonald's deu demanar les coses amb anglès, oi? 🙄
Alguna cosa em fa pensar que no....

Valoració:1menosmas
Per Pepnandez, fa mes de 2 anys

Aqui es veu el problema que tenim a Catalunya, aquesta dependenta porte 13 anys a Catalunya i no aprés a parlar el catalá o es curte o no li dona la gana de apendre la nostre llengua !!!

Valoració:2menosmas
Per Claro que sí, guapi, fa mes de 2 anys

@Maica
No vas a entrar a hacer lo que dices que vas a hacer cada vez que pases por delante.
Y, además, lo sabes.
Estás haciendo cuñadismo de barra de bar de barrio.

Valoració:-3menosmas
Per Maica, fa mes de 2 anys

Cada dia que passi pel davant de Primor entraré a demanar algun producte en bon català de la Plana i exigiré que se m'atengui en la meva llengua. ...i full de reclamació si no ho fan. I així arreu.

Valoració:2menosmas
Per Joan Carles Mestres i Blanch, fa mes de 2 anys

Es denuncia la botiga i se li fa boicot, que ho lamentin tota la vida.

Valoració:10menosmas
Per És una injustíciq, fa mes de 2 anys

A vegades les invasions, si les duu a terme un poble adelantat i civilitzat, malgrat el poble invadit perdi la seva llibertat i part de les seves riqueses, també guanya en cultura, educació, tecnologia, avanços cientifics, indústria i altres beneficis dels països més avançats que repercuteixen en el seu benestar i que perduren un cop recuperada la independència.
Però aquest no és el cas dels Països Catalans, que essent próspers i avançats pateixen la invasió de tot tipus de gent que no aporta res de bo i que massa vegades és inculta, maleducada, pobra, dolenta i violenta, que al seu pas no deixen més que inseguretat, devastació urbanística i de la natura i cultural, misèria i mal ambient.
Moralment, noltros no tenim cap obligació de ser les víctimes de tots aquests selvatges, siguin espsnyols o estrangers, malgrat els jutges posats pel PP els dónin la raó als selvatges.
I hi ha d'haver una solució perque awyesta gent no pugui venir als nostres pibles, pel plaer de desfermar el seu odi i el seu racisme i fer la major destrossa possible.

Valoració:15menosmas
Per Albert, fa mes de 2 anys

Hem arribat al punt que ja és qüestió de supervivència. No podem afluixar. Fins els pebrots que diguin que es un país bilingüe. No és cert. Els castellanoparlants són dominadors

Valoració:19menosmas
Per Joan, fa mes de 2 anys

Cal tornar a l'esmentada botiga i demanar en català tatantes voltes com els coste no donar els fulls de reclamació als quals tot client hi té dret
Això és aixina!!

Valoració:16menosmas
Per Esther Vidiella, fa mes de 2 anys

Des de fa 14, 15 o 20 anys de qui ha sigut responsabilitat de vetllar que la llei s'acompleixi en el comerç i etiquetatge ? Veniu a la capital del Maresme, on els Municipals diuen voler acabar amb els Catalanistes a mb metralletes. Aquí és molt dur poder portar un dia a dia en Català amb normalitat. M'ha passat de tot i fins i tot els Municipals m'han convidat a parlar Castellà i amenaçat amb una denúncia falsa per incivisme... per favor denunciem !!! Jo ho faig constantment.

Valoració:13menosmas
Per Olga Marín Castellví, fa mes de 2 anys

La culpa només és nostra perquè quan ens parlen castellà nosaltres aparquem el català i parlem el castellà, ja n'hi ha prou, parlem la nostre llengua perquè ens entenen perfectament, que no ens prenguin el pèl que ells parlin com vulguin que nosaltres també ho farem. Defensem el nostre País, defensem la nostra LLENGUA. Visca Catalunya lliure 🎗️🎗️🎗️

Valoració:12menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 4
Siguiente