Miquel Angel Maria
Menys donacions però més socis
La crisi ha provocat que les ONG rebin quasi un 27 per cent menys d'aportacions econòmiques, però també és cert que hi ha estimulat la participació
La crisi econòmica ha provocat que les ONG rebin un 26,8% menys de donacions econòmiques, si bé ha servit perquè tinguin més socis, gairebé 4.200.000 ciutadans espanyols, que destinen a la solidaritat uns 782 milions d'euros a l'any. Aquestes són dues de les principals conclusions del segon estudi L'ONG que jo vull, una iniciativa de la Fundació Adecco i l'ONG Achalay España, en el qual han participat 500 ciutadans de l'Estat d'entre 17 i 70 anys. Segons l'estudi, a causa de la crisi, el 12,5% de les persones compromeses amb les ONG realitzen donacions econòmiques de menor quantia, el 10,4% ha deixat de fer-ho i un 3,9% ha substituït la seva contribució en doblers per un altre tipus d'ajuts, com donacions en espècie o professional per a la gestió de projectes.
Un altre informe de l'Associació Espanyola de Fundraising, una plataforma de coordinació de ONG que treballa per professionalitzar i fer més transparent la captació de fons, calculava el 2009 que l'11% de la població espanyola col·laborava econòmicament, de manera regular o puntual, amb causes socials. El document d'Adecco i Achalay conclou que "encara que el compromís i grau de conscienciació dels ciutadans continua sent el mateix", molts socis han hagut de deixar de contribuir-hi o de fer-ho en menor quantia, "perquè han perdut la feina o han vist caure notablement els ingressos" per la crisi. Les organitzacions han compensat la minva d'ingressos amb un increment del nombre de socis, gràcies a l'esforç "addicional" realitzat per captar-ne de nous, si bé l'estudi adverteix que els acaptes o captacions al carrer són poc valorats.
"La societat -destaca l'informe- prefereix una comunicació en la qual la llibertat per elegir sigui màxima i la iniciativa no es vegi condicionada per un sentiment de culpabilitat que condueixi a prendre una decisió sense prou coneixement". Per informar-se de les activitats i projectes solidaris, els ciutadans es decanten pels mitjans on-line i per les moltes possibilitats que ofereix la tecnologia, com el correu electrònic (54%), les pàgines webs (51%) i les xarxes socials (33%).
També a Ara
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Dues diputades de Vox tornen a muntar un espectacle al Parlament i s’insulten entre elles: «gilipollas» i «sinvergüenza»
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Bomba territorial
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.