nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 12°
16°

Correos nega que a les seves oficines es discrimini els clients per raó de llengua i afirma que fa feina per aclarir la denúncia de la clienta

Jose Manuel de Lago Panadero

L'agost passat una ciutadana de Petrer, al País Valencià, va denunciar haver estat discriminada pel fet de parlar en la seva llengua, el català, a la sucursal de Correos del seu poble.

Segons explica l’afectada, una funcionària de l'oficina li va retreure en públic que parlàs en català i va voler obligar-la a parlar en castellà si volia que l'atengués. A més, la clienta remarca que la treballadora de Correos fins i tot va afirmar que «hablar en valenciano es signo de mala educación». Després de demanar a una altra companya de l'oficina que atengués la clienta, des de lluny va continuar increpant-la per parlar català i li va dir que era una «maleducada».

La clienta ho ha denunciat a l’Oficina dels Drets Lingüístics del País Valencià i destaca que ja va tenir un problema similar ara fa deu anys amb la mateixa treballadora.

Correos, la major empresa pública de l’Estat espanyol, ha volgut pronunciar-se sobre la denúncia i ha remarcat que fan feina «per a aclarir els fets succeïts a l'oficina de Petrer». «Volem destacar l'excepcionalitat d'aquest succés. Correos atén diàriament des de l'Àrea Est prop de 40.000 persones en la seua xarxa d'oficines de la Comunitat Valenciana i Balears, sense que es produïsquen queixes per assumptes relacionats amb la discriminació lingüística», han explicat.

A banda de negar que hi hagi discriminacions lingüístiques a les seves oficines, l’empresa de missatgeria ha destacat que «si fora pertinent s'adoptaran les mesures disciplinàries necessàries, en cas que s'haja comés alguna falta, per a garantir que no tornen a produir-se situacions similars».

«Correos respecta els drets lingüístics de tots els ciutadans i ciutadanes i garanteix l'ús de les llengües cooficials en la seua xarxa d'oficines, mantenint el bilingüisme en tota la cartelleria i papereria utilitzada en les oficines», han remarcat.

Finalment, l’empresa ha explicat que tant en la borsa de treball com en el darrer procés de consolidació d'ocupació s'ha tengut en compte entre els mèrits dels aspirants valorar el coneixement de llengua oficial pròpia de cada Comunitat Autònoma. «En el nostre cas, el coneixement acreditat del valencià es premiava amb 1 punt per als llocs de repartiment i agent de classificació i 3 punts per als llocs d'atenció al client. Per als llocs de repartiment el nivell exigit ha sigut un A2 o superior, així com títols equivalents o homologats i per als llocs d'atenció al client el nivell requerit ha sigut el B1 o superior, així com títols equivalents o homologats per organismes públics competents en la matèria», han conclós.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Baixesa total, fa devers d'un mes

És de baixesa humana i moral no empatitzar amb el poble o societat local on estas treballant, i a fi de comptes et dona per a viure.
En dit estat hi veig tots els castellans que volen imposar la seva llengua per força, sense que ells amollin res.

Valoració:9menosmas
Per Ja avisen de que no faran res, fa devers d'un mes

Doncs si a priori ho nega i defensa a la reballadora insolent, malgrat contar mentides en aquest cas no tengui cap sentit, se poden preparar per cada dia tenir menys clients.
A les empreses a on hi treballa tanta gent és normal que hi hagi de tot. Però si devant una queixa se neguen els fets, se protegeix al treballador que ha comès la falta i se disposen a fer el que sempre fan amb tot tipus de reclamacións: O sigui res més que deixar que el temps faci prescriure la reclamació, de mica en mica la gent s'en va a les empreses de la competència i de cada vegada minvi el nombre d'usuaris.
Un mes i mig, se va torbar en arribar-me un paquet de petites dimensions que pesava només un kilo de La Corunya a Palma.
No me diguin que aquesta menera de treballar se pugui tolerar, perque a sobre, els forasters fatxes que han contractat se dediquen a maltractar als clients mallorquins.



Valoració:8menosmas
Per Del seu pa en faran sopes, fa devers d'un mes

Res a aclarir. Només que entre els seus treballadors, la majoria eficients, educats i decents, a la plantilla de Correus també s'hi troben persones feixistes, fanàtiques, incultes i maleducades, que enlloc de donar un servei als ciutadans creen problemes.
Qualcú se creu que hi ha qualcú que aguantarà fer una coa de mitja hora o mes al carrer, amb el sol i la calor, per poder denunciar en fals a una empleada que no coneix?
Si no la volenbexpedientar que no ho facin, però de cada dia tindran menys clients, perque les altres empreses de transports i missatgeria son més ràpides, més barates i donen un servei de porta a porta. I si a sobre te maltracten no hi ha cap motiu per utilitzar a Correus.
I quan no hi hagi feina, vindran els EREs i s'en sniran tots els empleats al carrer, ñordos inclosos. Però del seu pa faran sopes.

Valoració:6menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente