nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
18°

L’Estat confirma que no atendrà els ciutadans en català a través del telèfon 060

172369

La Plataforma per la Llengua va presentar el passat desembre una queixa davant la Subdelegació del Govern espanyol perquè el telèfon d'informació de l'Administració General de l'Estat, el 060, no atén en català els ciutadans que ho requereixen. La resposta que ha rebut l'ONG del català per part del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública és que preval la llengua oficial de l'Estat a l'hora d'atendre la ciutadania en aquest telèfon. Assegura que ja es facilita l'atenció en un formulari en llengua catalana a través del web, i és així com se seguirà desenvolupant l'atenció en aquesta llengua.

El ministeri ho justifica perquè «no és una oficina d'atenció al ciutadà, sinó un canal d'atenció telefònica sincrònic», cosa que «es gestiona a temps real i s'implementa i s'organitza des de fora de la comunitat autònoma de Catalunya». A les oficines d'atenció presencial sí que es garanteix l'atenció en totes les llengües oficials a cada territori, segons diu la resposta de l'Administració estatal.

En canvi, el telèfon 060 sí que ofereix de primer l'opció de ser atès en català, però, si s'escull fer la consulta en aquesta llengua, la trucada es talla i no s'arriba a parlar amb ningú. Per contra, si es marca l'opció de castellà, la trucada és redirigida a un operador. Aquesta situació és una vulneració de l'article 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que estableix en el seu punt primer que «els interessats que es dirigeixin als òrgans de l'Administració General de l'Estat amb seu en el territori d'una comunitat autònoma podran utilitzar també la llengua que sigui cooficial en aquesta».

Una queixa que només es permet fer en castellà

D'altra banda, la Plataforma per la Llengua lamenta que el Ministeri de Política Territorial obligués l'entitat a fer la pregunta només en castellà. Després d'haver-la tramès inicialment en català, el ministeri va requerir en una carta que la consulta calia fer-la, només, en llengua castellana. Això suposa un fet curiós, tenint en compte que ve d'un departament creat per, suposadament, fer bandera d'una pluralitat de l'Estat espanyol que novament les institucions centrals minimitzen a favor de la uniformitat lingüística.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per sembla clar, fa mes de 3 anys

spain és monolingus, unineuronal, i esclava de tot l´anterior.
Crec que així té menys futur que res.

Valoració:2menosmas
Per Claro que sí, guapi, fa mes de 3 anys

@Esbastiá

Sebas no es un maleante.
Sólo es un bobito que se cree que tiene el copyright de su nombre.

Valoració:-3menosmas
Per Fanalet de Fernando, fa mes de 3 anys

Està clar que parlem d'un altre país
... el que no diuen és amb quins diners es financia ...com tot

Valoració:10menosmas
Per Obvi, fa mes de 3 anys

Però que no ho enteneu?
Estan dient que són uns perfectes ignorants, i malfeiners.
Estudiar no els va bé. Així están. Presentant certificats d´estudis falsos...
Vaja que es fan llagues! Españolas, clar!

Valoració:12menosmas
Per Esbastiá, fa mes de 3 anys

Ben fet. Tú si que ets un "maleant"

Valoració:-7menosmas
Per sebastià, fa mes de 3 anys

@ Margalida i Xesc .- Es veu que ja ha passat el maleante del "semàfor vermell", posant vots negatius.
Serà perque a ell n'hi sobren de vermells...no pot ser d'altra manera.
Pel que fa a l'Estat i la seva manera d'actuar, és sempre la mateixa, amb estat d'alarma o alarmant a la gent.
Es el pa nostre de cada dia, mentre estiguem sotmesos

Valoració:9menosmas
Per Margalida, fa mes de 3 anys

Però no deien PSOE i Podemos que el Govern de Sánchez és el govern més d'esquerres que hi ha hagut des de la "Transición". A veure si és precisament per això, que continuen discriminat la llengua catalana, perquè és el govern més d'esquerres que hi ha hagut des de la "Transición" de Franco a la monarquia hereva de Franco. L'esquerra l'hem de desmitificar, ja és ben hora.

Valoració:10menosmas
Per Xesc, fa mes de 3 anys

"canal d'atenció telefònica sincrònic"
"la consulta calia fer-la, només, en llengua castellana."

Ha, ha, ha. Problemes tècnics... com sempre.

SU-PRE-MA-CIS-TES!

Valoració:11menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente