cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 17°
16°

Debat entre govern, sindicats i patronal per l'adaptació illenca del tacògraf

Les patronals i sindicats del transport de Balears i de Canàries s'han reunit aquest divendres amb els governs balear i canari per a discutir sobre la modulació del tacògraf «a la realitat dels territoris». Una de les principals reivindicacions de la patronal és que els conductors no hagin de modificar manualment els tacògrafs, sinó que tinguin en compte les hores de conducció i descansos de manera automàtica.

La patronal també demana una excepció als arxipèlags a la norma legal de les nou hores de descans. Ho argumenten pel fet que «els trajectes en ferri a la Península són de set hores de mitjana», que distorsiona el temps de treball i de descans. Per això, lluny de demanar l'eliminació del tacògraf, reclamen la creació d'àrees de descans en les carreteres insulars i ports.

Les federacions de serveis dels sindicats CCOO i UGT d'ambdós arxipèlags s'hi posen frotalment, i demanen que fins i tot que es retirin les modificacions introduïdes el 2014. El representant de Comissions Obrerres, després de la reunió, ha manifestat la seva «perplexitat, sorpresa i desconfiança» respecte la disposició dels governs de cedir a les «pressions empresarials».

Els sindicats consideren fal·laç que el tacògraf només funcioni en llargues distàncies i que el problema d'ús d'aquest instrument només ocorri a Illes Canàries i Balears. Exigeixen la retirada del decret de 2014 per a «recuperar els drets perduts i evitar que en trajectes curts es produeixin grans abusos com a jornades de 12, 14 o 16 hores».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.